Notícies de Vilanova

D’aquesta brossa només un 34% es recull en contenidors de vidre, paper, envasos i orgànica;  a la deixalleria o mitjançant el servei de recollida de mobles (és el que anomenem recollida selectiva). Si d’aquests residus descomptem els que no separem bé, resulta que només enviem a reciclatge un 27% de tots els residus que generem (segons dades oficials de l’Agència de Residus de Catalunya).

En el Ple del dia 14 de setembre, la CUP va presentar una moció per tal de fer una reforma mínima urgent a l’espai central de les pistes d’atletisme, atenent l’estat lamentable del camp on juguen i entrenen els diversos equips del SEL Vilanova, el club de rugbi de la ciutat. La petició anava encaminada, bàsicament, a l’aplanament del terreny de joc i a la retirada de pedres i altres materials que, ara per ara, posen en perill la integritat física de jugadors i jugadores.

La CUP de Vilanova i la Geltrú denúncia de nou la manca de transparència del govern vilanoví i els obstacles reiterats per aconseguir accedir a la informació municipal a la qual té dret l’oposició. Aquest fet, després de molta insistència, va portar a l’esquerra independentista fa dos mandats a acudir al Síndic de Greuges, que li va donar la raó.

Enmig del debat sobre les Ordenances Fiscals ens arriba la notícia que el director general d’estratègia i responsable d’economia de La Caixa vindrà a inaugurar la Fira de Novembre. Una notícia lamentable, a parer de la CUP. El poble de Vilanova ha de ser conscient que el seu Ajuntament pateix una situació d’estrangulament financer, ofegat per un deute que si l’haguéssim de pagar entre tots, cadascú de nosaltres hauria d’amollar 1364 euros a les entitats bancàries.

Darrera de la modificació de les Ordenances Fiscals (OOFF) per a l’any 2016, s’hi troba un problema greu per a les finances municipals: l’endeutament. Fa temps que la CUP reclama una Auditoria del Deute, aprovada el passat Ple de setembre, per tal d’esclarir quin és l’origen dels gairebé 90 milions d’euros de deute viu que arrossegava l’Ajuntament vilanoví a data 31 de desembre de 2014. El proper any 2016, degut al retorn del deute, les despeses augmenten uns 3 milions i mig d’euros.

La CUP defensarà als encausats pels casos Montoro i Expert al Ple de l’Ajuntament. En el cas dels fets de maig de 2014, la moció ha estat entrada per la Coordinadora Antirepressiva diractament a la Junta de Portaveus, i serà aquesta la qui la presentarà a l’ordre del dia. Pel que fa al cas Expert, és la CUP qui entra la moció, de la mateixa manera que ho fa amb la moció que reclama que es compleixin els compromisos presos en el pacte d’alcaldes per reduir les emissions de CO2 i en el Pla Local d’Acció per a l’Energia Sostenible.

Nou govern i nous incompliments

Els dos darrers governs municipals que s’han format a Vilanova i la Geltrú sempre han apel·lat a la transparència, a la voluntat de diàleg i participació, però sovint les paraules no han esdevingut fets. Un exemple és el compromís amb les Assemblees Municipals Obertes.

Aquest diumenge 18 d’octubre arribarà a Vilanova l’espectacle Ovidi³, un humil homenatge a la figura i obra d'Ovidi Montllor fet per: David Caño "L'Artista", Borja Penalba "El Cantant" i David Fernàndez "El Pallasso". Aquest espectacle fa un repàs a l’obra d’Ovidi des d’un punt de vista actual, barrejant música, poesia i interpretació. Tot plegat en un espectacle que al llarg d’aquest 2015 ha recorregut diverses viles dels Països Catalans omplint teatres, auditoris i sales.

Durant una de les últimes sessions de la Junta de Govern, l’òrgan executiu que es reuneix setmanalment, abans de les eleccions de maig, el govern convergent va aprovar el plec de prescripcions pel contracte de manteniment de les instal·lacions esportives. En plena campanya electoral, sense marge pels regidors de l’oposició, es va iniciar l’expedient de contractació d’un servei que té les característiques adequades per plantejar-ne la municipalització.

Pàgines