Notícies de Vilanova

La composició actual del Consell General del Consorci de l’Eixample Nord és de deu consellers, cinc de l’Ajuntament i cinc de l’Institut Català del Sòl (Incasòl).

Arriba el primer Ple ordinari del mandat, i la CUP porta a l'ordre del dia fins a 3 mocions i una pregunta oral.

L'auditoria del deute no es pot fer esperar més.

Tal i com ja és tradició, la CUP fa arribar a totes les llars de Vilanova una edició especial de LA BUSCA en la que es valora el resultat de les eleccions i tot el procès de formació del nou govern local. A més, la CUP fa públic el Pressupost que ha tingut per la campanya electoral. A part d'això, la CUP també publica el cost del nou consistori, i fa arribar a la ciutadania el que cada partit i cada regidor rep de l'Ajuntament, així com el cost dels càrrecs de confiança i el personal administratiu que cada partit té.

El Ple, que va durar poc més d’una hora, va aprovar el calendari de plens i de les comissions informatives així com la creació de la Comissió Informativa per a l’elaboració d’un nou Pla d’Ordenament Urbanístic Municipal (POUM). En aquest punt, aprovat per unanimitat, la posició de la CUP va ser la de demanar una major determinació per tal de poder-lo finalitzar abans del final d’aquest mandat i també, si s’escau, de celebrar alguna consulta ciutadana sobre temes concrets.

La CUP va posar immediatament aquesta informació a la fiscalia anticorrupció i a l’oficina antifrau i va presentar una moció al ple de febrer, que es va aprovar per unanimitat, demanant la creació d’una comissió d’investigació.

La comissió d’investigació es va començar a reunir el mateix mes de febrer i ha estat analitzant, bàsicament,  la documentació relacionada amb les 5 empreses que més han facturat a l’IMET i La Parera a partir del 2006 (ja que l’anterior documentació s’havia destruït perquè no és obligatori guardar-la durant més anys).

Analitzades al detall les “Bases per a la governabilitat de Vilanova i la Geltrú 2015-2019”, queda encara més clar que el pacte entre CiU i PSC respon més a la voluntat dels dos partits de seguir manant que a les necessitats dels vilanovins. Sense que amb posterioritat a les eleccions municipals cap de les dues formacions fessin un mínim d’autocrítica sobre la pèrdua de suports, que ha fet que per primera vegada la suma de les dues sigui inferior al quaranta per cent dels vots, el pacte de govern sociovergent tampoc recull una determinació clara de les polítiques a seguir els propers anys.

La comissió negociadora va exposar el resultats de les reunions mantingudes amb la resta de partits i, especialment, les converses que havien de permetre conformar un bloc d’esquerra popular sobiranista que sumés 11 regidors (CUP+ERC+SomVNG, proposta de l’Assemblea Popular de la CUP del 31 de maig passat) per oferir un projecte de govern a la ciutat. Malgrat el suport de SomVNG al projecte de govern de la CUP (a qui estem profundament agraïts), els dubtes d’ERC  respecte la proposta no han permès fer-la prosperar.

Després de l'assemblea del diumenge 31 de maig, amb unes 150 persones assistents, la CUP va fer pública la seva proposta basada en la transformació de les polítiques i l'ordre de prioritats de l'Ajuntament.

És en aquesta lògica que l'assemblea de la CUP va decidir proposar una majoria alternativa al bipartidisme clàssic que recollís aquestes majories. És a dir, un govern liderat per la CUP, Esquerra i SOM VNG que fes realitat la regeneració democràtica front a la vella política i que posi l'Ajuntament al servei de les lluites i les necessitats de les classes populars.

El pati de l’escola de música Mestre Montserrat va ser testimoni d’un debat extens, de més de dues hores, al voltant del paper que ha de tenir la CUP en la nova composició del Ple de l’Ajuntament.

Pàgines