L'Assemblea Popular de la CUP de Vilanova aposta per presentar-se al Parlament de Catalunya

Un centenar de persones van acudir divendres passat a la crida de la CUP per debatre la necessitat o no de presentar-se a les eleccions al Parlament de Catalunya. Per amplia majoria, els presents van apostar perquè les CUP represetnin una opció d'esquerra social i independentista a les properes eleccions al Parlament de Catalunya.

Sota el títol 'La CUP, al Parlament?', l'assemblea convocada per la CUP de Vilanova va deixar petita la sala d'actes de l'Ateneu Vilanoví. Després de forces intervencions i intercanvis de punts de vista, l'Assemblea va votar per àmplia majoria que en aquesta ocasió la CUP hauria de ser present a les eleccions del Principat. La dimensió plebiscitària de les eleccions del proper 25N són el principal argument que les assistents van esgrimir pe defensar la necessitat d'incidir des de l'esquerra i els moviments socials en l'impuls a l'autodeterminació i el disseny del nou país, que necessàriament ha de passar per coordenades de justícia social i ambiental. Així doncs, el projecte polític ha de ser necessàriament compartit amb la resta de l'Esquerra independentista i els moviments socials, configurant unes llistes que els representin, per traslladar al Parlament no sols la veu de la CUP sinó dels col·lectius i moviments que treballen per un país lliure, just i sostenible.

La posició aprovada serà la que la CUP de Vilanova traslladarà aquest proper dissabte 13 d'octubre a l'Assemblea Nacional de la CUP que se celebrarà a Molins de Rei, on totes les CUPs duran les conclusions dels seus debats i assemblees.