L'Assemblea de Joves canvia els noms de dos carrers a Vilanova i la Geltrú

El passat ap de setmana, l'Assemblea de Joves de Vilanova i la Geltrú (AJVNG-CAJEI) va dur a terme accions contra la simbologia feixista a la capital del Garraf. Es van canviar els carrers franquistes, Duc d'Ahumada i el carrer Duc de la Victòria per Martí Marcó i Ovidi Montllor respectivament. Amb aquestes accions denuncien els símbols i monuments franquistes que encara  hi són visibles al país.

DUC D'HUMADA: 1803 Iruña - Madrid 1869, Francisco Javier Girón. Fundador de la Guàrdia Civil,va ser canviat pel carrer de Martí Marcó,militant independentista mort en combat per agents de la Guàrdia Civil.El carrer està situat al carrer de la Caserna militar de la Guàrdia Civil.

DUC DE LA VICTÒRIA: General Espartero el 1839 per la Reina Isabel II va encapçalar l'aixecament militar de Barcelona el 1948 i és repsonsable. Ha sigut canviat pel carrer d'Ovidi Montllor. Aquest carrer està situat al costat de l'escorxador,l'actaul escola de Música.

La CAJEI ja va anunciar públicament fa un parell de mesos amb una roda de premsa a la plaça Sant Jaume de Barcelona, l'existència de més de 300 símbols feixistes arreu del nostre país, on les Assemblees de joves treballarien per retirar aquesta simbologia imposada.