L’ALCALDE FALSEJA LA REALITAT

La CUP denuncia que, en el passat Ple, l’Alcalde Joan Ignasi Elena va afirmar que el govern no havia defensat “mai” l’ARE Entre Torrents.

Ens veiem obligats, en aquestes circumstàncies, a fer memòria per deixar ben clar que l’Alcalde ha mentit en el marc del Ple, l’òrgan màxim de representació de la ciutadania. Les Àrees Residencials Estratègiques (ARE) són uns projectes urbanístics promoguts per la Generalitat com a mesura per impulsar certes zones arreu del Principat. A Vilanova, havia d’estar ubicada a l’Eixample Nord, i des del primer moment la vam veure com una manera de forçar la urbanització d’aquella zona.

Cal recordar que la notícia de la ubicació d’un ARE a Vilanova es va publicar a la mateixa web de l’Ajuntament, el 22 de febrer de 2008, on es pot llegir el següent:  “L'alcalde de VNG, Joan Ignasi Elena ha qualificat aquesta proposta de positiva ja que permetrà 'disposar d'una bossa d'habitatge social i alhora permetrà que la tramitació del desenvolupament d'aquest nou sector de la ciutat es faci de manera més àgil” (http://www.vilanova.cat/jsp/hemeroteca/detail.jsp?id=10835538&text=ARE).

Poc temps després, a mitjans d’octubre, es va fer públic el document que detallava les característiques de l’ARE “Entre Torrents”. En les mateixes dates, el 10 d’octubre de 2008, el regidor d’urbanisme, Joan Martorell, afirmava que “[...]per a l'equip de govern el desenvolupament de l'Eixample Nord, amb una superfície de 105 hectàrees, pot donar resposta a les necessitats de la Vilanova del futur mitjançant el desenvolupament d'una oferta equilibrada d'habitatge i la generació d'activitat econòmica[...]” (http://www.vilanova.cat/jsp/hemeroteca/detail.jsp?id=34952868&text=ARE).

És fals, per tant, que el govern municipal no hagi defensat mai l’ARE “Entre Torrents”

La CUP va oposar-se frontalment al projecte, i va fer pública aquesta oposició al projecte el 5 de novembre de 2008, atenint-se a l’agressió directa a les competències municipals que suposava i a la perpetuació del model d’especulació immobiliària ferotge que propugnava, entre d’altres motius (es pot llegir l’explicació sencera a http://vilanova.cup.cat/documents/document_are.pdf). Conseqüents amb la negativa, ens vam reunir amb les altres forces de l’oposició; tant el PP com CiU semblaven estar d’acord amb nosaltres que l’ARE era una mala idea. Paral·lelament, vam fer una campanya de sensibilització dirigida a la ciutadania, on s’exposaven amb tríptics, cartells i pancartes els motius que ens feien estar en contra del projecte. També ens vam reunir amb el mateix regidor d’urbanisme, el qual ens va fer saber que no hi havia res que fes pensar en la possibilitat d’aturar-lo.

El final de la història s’acaba en el Ple del 15 de desembre de 2008, en què el govern municipal, per sorpresa de la CUP, presenta una moció per instar la Generalitat a retirar l’ARE. No va ser una sorpresa per a CiU, amb la qual van pactar sense tenir en compte la resta de grups de l’oposició que s’hi havia posicionat en contra. En l’acta d’aquell Ple es pot llegir, per últim, una frase de l’Alcalde, dirigida a l’ aleshores regidor de la CUP, que sintetitza el  tarannà de tot plegat: “va ser vostè tenir coneixement que el govern a lo millor canviava d’opinió, que van començar a penjar cartells pel carrer”. Una mentida més.