La manifestació de CGT, COS i l'Assemblea pels Drets Socials desborda les previsions

Al voltant de 1.500 persones van participar ahir a la manifestació alternativa per a la vaga general. La convocatòria la van fer els indicats CGT i COS i el conjunt de col·lectius i candidatures de Vilanova, Ribes i Sitges aplegades en l'Assemblea pels Drets Socials del Garraf.

La manifestació va arrencar del capdamunt del carrer Francesc Macià, a l'alçada del Parc de Bombers de Vilanova i la Geltrú, darrera una pancarta que explicitava 'no és hora de pactar, és hora de lluitar', junt al lema convocant 'No som mercaderia'. La convocatòria es va fer a banda de la manifestació de CCOO i UGT, que tenia lloc a la mateixa hora a la Plaa de la Vila, amb una assistència també notable. De fet, ni CGT ni CUP van signar el manifest conjunt de CCOO, UGT, PSC, ICV, ERC i EUiA, que es va presentar la setmana passada per donar suport a la mobilització. Situacions similars, amb la convocatòria de manifestacion separades, es van viure arreu del país, fent evident un descontentament amb l'esquerra i els sindicats institucionals.

La manifestació va estar animada durant tot el recorregut amb els diferents crits dels participants contra la banca, contra la classe política, contra les retallades socials, o contra el capitalisme. També es van realitzar accions de protesta simbòlica contra diferents entitats bancàries. La manifestació va comptar amb la participació del Col·lectiu d'Aturats del Garraf, que també va fer lectura del seu manifest per la Vaga General al final de la manifestació, així com del col·lectiu de professors i mestres de Vilanova que han protagonitzat diverses protestes les darreres setmanes contra les retallades a ensenyament. La manifestació va cloure a la Plaça de la Vila amb la lectura per part d'un membre de CGT del manifest conjunt.