La CUP vol obrir l’Ajuntament de bat a bat

La CUP de Vilanova ha presentat aquest matí en roda de premsa a la Plaça de la Vila les seves principals propostes en matèria de participació. L’augment de la participació en les decisions municipals és una de les principals demandes de la CUP de Vilanova i la Geltrú. Des de la CUP es creu que la millor manera per lluitar contra la famosa desafecció és que els ciutadans i entitats puguin participar de les decisions importants que es prenen des dels ajuntaments. Des del principi de l’actual legislatura l’actual equip de govern va dir que treballaria per modificar el reglament de participació ciutadana en aquest sentit i no s’ha fet ni un sol en quatre anys.

Des de la CUP es proposa fer una modificació ambiciosa  d’aquest reglament que que reculli entre altres: la intervenció directa dels ciutadans al ple, presentant mocions recolzades amb un cert nombre de signatures, o fent una ronda de precs i preguntes al final de cada ple, la possibilitat de fer consultes populars vinculants dels temes més importants, ja sigui perquè ho demanen un cert nombre de regidors, com perquè ho demani la ciutadania mitjançant la recollida de signatures o l’elaboració de part del pressupost municipal mitjançant pressupostos participatius i que els ciutadans puguin decidir on es destinen part dels seus impostos.

Pel que fa als grups municipals, la CUP està en contra de part del finançament dels els grups municipals i que considera excessiu, concretament no està d’acord ni amb la subvenció extraordinària de 6.000€ que es dona per cada regidor després de les eleccions i a la qual la CUP ja va renunciar ara fa quatre anys, ni amb la subvenció extra que rep el principal grup de l’oposició, ni de l’existència de càrrecs de confiança a l’ajuntament.

Podeu trobar la resta de propostes de participació i associacionisme a http://issuu.com/cupdevilanova/docs/programa_4de8