La CUP no assisteix a la Junta Local de Seguretat i lliura una carta a Felip Puig

La CUP entrega una carta al conseller d’interior amb un seguit de denúncies i preocupacions en relació a determinades actuacions policials recents en l’àmbit de l’activitat política al nostre país.

Avui dimecres es reunia a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú la Junta Local de Seguretat, formada pels diferents cossos policials i forces d’ocupació (Policia Nacional espanyola, Guàrdia Civil espanyola, Mossos d’Esquadra i Policia Municipal) i representants dels grups polítics de la ciutat. Extraordinàriament presidida Felip Puig, conseller d’interior de la Generalitat, la CUP no hi ha volgut assistir en motiu de protesta i li ha lliurat una carta amb tot un seguit de denúncies i preocupacions en relació a determinades actuacions policials recents en l’àmbit de l’activitat política al nostre país.

La primera de les queixes que ha tralladat per carta la CUP ha estat l’actitud que van tenir els Mossos els dies previs a les eleccions locals passades a Vilanova i la Geltrú en relació a les manifestacions racistes i feixistes protagonitzades per candidatures d’ultradreta, en relació també a les contramanifestacions antiracistes i el paper del cos policial dels Mossos.

Respecte les multes de 200€ per manifestar-se que pesen sobre una desena de vilanovins (per manifestar-se contra PxC a Barcelona o protestar davant l’Hospital de Sant Pau), la CUP ha volgut deixar clar que “l’espai públic és l’espai per excel·lència de la política i el debat, i no deixarem que la gent li agafi por a usar-lo. Seria, d’altra banda, la mort d’aquest país, que per defensa pròpia té, per sobre de tot, el carrer i la seva gent.”

La CUP també ha esmentat les actuacions de la Brigada Mòbil dels Mossos, els anti-avalots: “ens indigna de forma destacada la impunitat en què els agents del cos van actuar a Plaça Catalunya (...) la gent sap, que la intenció era fer mal físic i polític. I això és propi de gent, básicament, dolenta, la voluntat de fer mal, sabent que se’n fa.”

La darrera cosa que la CUP ha volgut traslladar al conseller ha estat referent a l’ús de cert armament per part dels agents antiavalots dels Mossos d’Esquadra. Les bales de goma, com s’està denunciant aquest dies a través d’una iniciativa popular i d’algunes de les seves víctimes, han fet perdre l’ull a diverses persones.” És inacceptable que algú pugui tornar d’una manifestació sense un ull. No estem en guerra, no hauríem de ser l’enemic a batre per la força. O potser sí?”

Ja a les darrers línies, la carta li recordava al conseller la seva relació amb la “nostra vila, que segur que coneix prou bé ni que sigui pels múltiples casos de corrupció a la comissaria que vostès tenen aquí instal·lada.”