La CUP fa públic el cost de la seva campanya i insta la resta de partits a fer el mateix

La CUP de Vilanova i la Geltrú ha decidit fer públic el pressupost de campanya així com les vies de finançament que el cobriran.

Entenem que fer públic el pressupost és una mesura indispensable per a garantir la transparència dels partits i poder informar a la ciutadania de quines són les vies de finançament i els conseqüents interessos econòmics que cadascú defensa.

Creiem que aquesta informació és important en un moment en què la classe política professional i els seus partits estan immersos en una escalada de desprestigi, en part degut a les dubtosos vies de finançament i al malbaratament de recursos en campanya.

Les nostres vies de finançament són clares i transparents: l’aportació de la pòpia candidatura, que porta quatre anys estalviant mensualment per aquests comicis, l’aportació dels membres de la llista electoral, els bons d’ajut que venem a tothom qui vulgui col·laborar amb nosaltres i, finalment, els beneficis que vam treure del passat concert d’Obrint Pas a l’Envelat.

Per altra banda, les nostres despeses van destinades al disseny de la campanya, a fer front als diferents materials i enviaments, així com a cobrir el cost dels actes de campanya, sense cap aposta destacada per la publicitat als mitjans i, en cap cas, anunciar-se en valles publicitàries.

La CUP llença el repte a la resta de formacions polítiques que concorren a les municipals de Vilanova i la Geltrú a actuar en conseqüència i emular la formació independentista. El nostre és un pressupost modest, d'una formació política que entén que cal reduir el cost de les campanyes electorals. No farem una campanya pirotècnica i de la imatge; sinó un combat de les idees.

Podeu consultar el nostre pressupost detallat (adjunt).