La CUP demana al Ple que no s'utilitzii l'Hospital de forma electoralista

La CUP, no obstant això, va posar diferents qüestions sobre la taula. Va demanar als grups que aclarissin d'una vegada què volien dir amb 'unitat per defensar l'Hospital', atès que no ha existit fins ara ni existeix ni la voluntat ni la planificació de cap estratègia per actuar tots els grups de forma unitària. De fet, CiU i el govern (el PSC, basicament), fan els passos i les converses per separat. CiU, per la seva banda, va respondre que 'unitat per demanar l'Hospital' fa referència només a que estiguem tots d'acord en què el volem (qüestió òbvia, d'altra banda), però que després cadascú remi per la seva banda com cregui més convenient i faci els passos i les gestions que cregui més oportunes, per la seva banda. Des de la CUOP entenem que no és aquesta la millor fórmula per actuar eficaçment per l'Hospital ni per cap qüestió de ciutat, sinó que és una fórmula de cursa propagandística de cara a les eleccions, a veure qui treu més suc davant de la Generalitat.

La CUP va mostrar preocupació també perquè a pocs dies de les eleccions el govern de la Generalitat allargui sense raó l'anunci o no de la construcció del Nou Hospital, situació que la CUP pensa 'que els ciutadans de Vilanova no mereixem'. Més enllà, la CUP va mostrar també la seva preocupació pel model de gestió i finançament del nou Hospital, que pot acabar essent més privat que públic, d'acord amb la filosofia de la nova Conselleria de Salut. I per acabar, la CUP va remarcar que l'Hospital ja va ser tema electoral el 2007 i va demanar que no ho fos de nou el 2011.

Finalment, la CUP va deixar clar que les prioritats per a la formació independentista respecte aquest tema són dues: inversió sanitària a la comarca, en forma d'Hospital nou o en la fórmula que sigui, i gestió pública del nou equipament. El que segur que no es pot permetre ni Vilanova ni la comarca és seguir aplicant les retallades en sanitat, per exemple a Sant Camil, amb uns situació que ja fa anys que és de dèficit sanitari greu. Per tot això, la CUP no descarta la mobilització ciutadana com a recurs de la ciutadania per fer valer els seus drets socials bàsics, com el dret a una sanitat digna.