EL SÍNDIC DE GREUGES DÒNA LA RAÓ A LA CUP I RECLAMA AL GOVERN FACILITAR-LI LA INFORMACIÓ

Amb data de 21 de gener, el Síndic de Greuges de Catalunya, Rafel Ribó, ha enviat una carta a l'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena, en la qual diu que la negativa del govern a facilitar la informació no està justificada i li recomana facilitar a la CUP la informació econòmica que li negava. Segons el Síndic 'no s'entén com posar a l'abast de la CUP una informació que ja es té en format electrònic (...) pugui significar una alteració dels serveis públics municipals i per contra la seva consulta material i directa, suposadament en suport paper no ocasioni alteració.'

La carta el Síndic fa una sèrie de consideracions que posen de manifest les contraddicions del govern pel que fa a l'accés a la informació econòmica per part de la CUP, quedant palès la poca transparència del govern en aquest aspecte. Segons el Síndic 'cal fomentar l'ús de les teconologies per tal de contribuir a una administració més transparent, propera i democràtica'. Just el contrari dels obstacles amb que s'ha trobat la CUP.

Alhora, posa de relleu que 'l'accés a consulta, incorpora necessàriament el dret a obtenir còpia' dels documents, fet que ha estat negat sistemàticament al grup municipal de la CUP durant la legislatura.

Llegeix la Carta del Síndic sencera.