Compromís amb les activitats al Molí de Mar, l’estelada al balcó per la Diada i frenar el maltractament animal, les tres mocions de la CUP al ple

La Candidatura d’Unitat Popular presenta tres mocions al proper ple, que correspon al mes d’agost però s’avança per la coincidència amb la Festa Major.

La primera de les tres mocions fa referència a l’espai conegut com el Molí de Mar, on des de fa anys s’hi han realitzat activitats culturals i festivals com l’Estiu Mogut, el FIMPT, el Faraday, el Nowa Reggae, Tranuïta, etc. En els darrers mesos l’Ajuntament i les entitats que actualment hi realitzen activitats culturals durant el juliol s’han tobat amb un seguit de queixes i denúncies d’un veí que poden fer perillar el futur dels festivals i les activitats en aquest espai.

L’objectiu de la moció no és cap altre que socialitzar la problemàtica al conjunt de la ciutadania i la necessitat de blindar l’espai davant de queixes que entenem que s’extralimiten, ja que tansols es tracta de dos caps de setmana a l’any. Volem que el conjunt del ple es comprometi a donar tot el suport necessari al govern i a les entitats implicades perquè emprenguin les accions necessàries per mantenir aquests espai emblemàtic i privilegiat al servei del conjunt de la ciutat i el teixit associatiu.

La segona moció fa referència a l’Onze de Setembre, ja que ens trobem davant l’últim ple abans de la Diada. La moció demana que durant la Diada l’Ajuntament de Vilanova llueixi al seu balcó la bandera estelada com a símbol de la lluita del nostre poble per assolir les llibertats nacionals robades per Castella ara fa 300 anys.

La darrera de les mocions de la CUP es tracta d’una moció que ens ha fet arribar el col•lectiu animalista AnimaNaturalis sobre declarar Vilanova i la Geltrú municipi lliure de circs amb animals i que ja ha estat aprovada per desenes de municipis catalans com Barcelona, Girona, Lleida o Tarragona. La CUP estem compromesos amb els drets dels animals, tot i que la presentació d’aquesta moció va més enllà: la candidatura vol ser una porta oberta a l’Ajuntament per la ciutadania i els col•lectius, és en aquest sentit que posarem tots els mecanismes que estiguin al nostra abast al seu servei.