Arcadi Oliveres: 'Benvinguda la crisi!'

“Benvinguda la crisi”. Amb aquestes paraules va acabar Arcadi Oliveres la seva conferència a una Casa del Mar de Vilanova i la Geltrú plena de gom a gom. I és que el reconegut economista i activista per la pau va considerar que l’actual situació econòmica havia servit, com a mínim, per aturar la voràgine consumista a que ens empenyia el sistema i que hipotecava el futur de properes generacions i, també, com una oportunitat per canviar el sistema i posar l’economia al servei de les persones.

D’una forma amena, però contundent, Arcadi Oliveres va demostrar l’engany del que els grans mitjans d’informació ens venen com a crisi i la perversitat de les mesures per tornar a fer créixer l’economia. Amb un seguit de dades i exemples, que van deixar bocabadada l’audiència, va demostrar la manca d’humanitat del sistema (100.000 morts de fam a la setmana al món, 100 pisos buits a Catalunya per cada sense-sostre, etc), la permissivitat de l’estat amb els grans evasors d’impostos (BBVA i Santander tenen desenes de filials a paradisos fiscals per blanquejar diners), va posar de manifest els cops d’estat de les grans corporacions empresarials mundials a la democràcia (Monti, De Guindos, Papadimos... tots exdirectius de GoldmanandSachs) i va presentar alternatives com, per exemple, instaurar la taxa Tobin, que reduiria a la meitat les transaccions borsàries o posar els estalvis a banques ètiques com ara Triodos Bank, COOP57 o Fiare.

Si no vàreu poder assistir a la conferència podeu trobar vídeos de diverses conferències de l’Arcadi Oliveres a plataformes com Youtube. Us en deixem una del passat febrer:

El proper acte del calendari d’activitats que la CUP ha preparat pel primer semestre del 2012 serà la presentació de la cooperativa “Som energia” el dissabte 21 d’abril a l’ateneu (organitzat per l’Ateneu Vilanoví amb la col·laboració de la CUP). Podeu consultar la resta del calendari clicant AQUÍ.