14 ABRIL: MARXEM PERQUÈ MARXIN. Una marxa recorre el Garraf en favor dels drets socials.

Sota el lema 'Marxem perquè Marxin', l'Assemblea pels Drets Socials del Garraf convoca una marxa que recorrerà els principals municipis de la comarca del Garraf en defensa dels drets socials. L'esdeveniment, programat per al diumenge 14 d'abril, sortirà del cap de la Vila de Sitges a les 10 del matí, passarà per Ribes i es tancarà a Vilanova i la Geltrú amb la lectura del manifest i un vermut. Al llarg del recorregut, es donarà suport als diferents moviments socials que actualment defensen diferents drets a la comarca, com ara l'acampada de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) a Vilanova i la Geltrú.

L'Assemblea pels Drets Socials (ADS) és un espai obert de defensa dels drets socials, on participen persones a títol individual i col•lectius com la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH), l'Associació de Dones La Frontissa, Marea Taronja, l'Associació de Veïns de Les Roquetes, Veïns d'Olivella, CGT, ARRAN, l'Associació d'Aturats de Vilanova, l'Ateneu Popular de Sitges, les CUP de Vilanova i la Geltrú i Sitges, Unitat Municipal 9, l'Entitat GER de Ribes, l'Ateneu Vilanoví, i el Front Cívic del Garraf. L'objectiu de la marxa és fer front a la progressiva pèrdua de drets socials en tots els àmbits que les polítiques de retallades dels governs espanyol, català i local estan duent a terme. Al terme de la marxa, a Vilanova i la Geltrú, la lectura del manifest exposarà les principals reclamacions de l'Assemblea pels Drets Socials. La marxa és l'esdeveniment més visible d'un conjunt d'actuacions de l'ADS, que passaran per presentar mocions als ajuntaments de la comarca i dur a terme diferents accions en suport de les entitats que la integren i reivindicacions en favor dels col•lectius més desafavorits.

La marxa és oberta a la participació de la ciutadania, que pot sumar-se a tot el recorregut o assistir a qualsevol dels punts de trobada previstos: Cap de la Vila de Sitges a les 10h, plaça de la Vila de Ribes a les 11h, plaça de Llobregat de Les Roquetes a les 12h, o plaça de la Vila de Vilanova i la Geltrú a les 14h. Es pot participar a la marxa a peu, en bicicleta, moto o cotxe. També es pot donar suport a la marxa participant al sopar popular que se celebrarà el divendres 5 d'abril al GER de Ribes. Els tiquets, concebuts com a bons d'ajut per sufragar les despeses de la marxa, poden adquirir-se a l'Ateneu Vilanoví, l'Ateneu Popular de Sitges i el GER de Ribes.