Assemblea urgent per decidir sobre la qüestió de confiança al govern

La situació a l'Ajuntament és molt delicada des de ja fa força temps degut a la inexistència de majories sòlides i amplies. Però al ple d'ahir el pressupost no es va aprovar amb el vot en contra de la CUP, ICV i PSC, l'abstenció del PP i el vot a favor del govern. Davant d'aquesta situació el govern ha decidit convocar un ple extraordinari i presentar el proper dijous 7 de febrer a les 18:00 una moció de confiança vinculada als pressupostos.

Què vol dir això? Doncs que aquest dijous el govern presenta una moció de confiança per saber el suport que té per seguir governant i en cas que hi hagi més vots a favor que en contra seguiran governant i automàticament s'aproven els pressupostos. Què passa si no s'aprova? Doncs que hi ha 30 dies perquè es presenti una moció de censura que ha d'estar avalada per 13 regidors. Si durant aquests 30 dies no es presenta cap moció de censura, s'aproven automàticament els pressupostos i CiU segueix governant tot i que no s'hagi aprovat la qüestió de confinaça. Aquesta mesura de la qüestió de confiança només ho poden fer un cop l'any i només vinculat a pressupostos, taxes o ROM. Adjuntem la normativa que regula aquesta circumstància (pdf).

Per tal d'exposar la situació, de debatre i decidir la posició de la candidatura al respecte, la CUP convoca una ASSEMBLEA URGENT demà dimecres 6 de febrer a les 19:00 a l'Ateneu Vilanoví.

Vine, participa, decideix!