Xerrades, debats, activitats.... NO ET QUEDIS A CASA!

Consulta el tríptic on-line AQUÍ

GENER

21/dissabte/18:00/Ateneu Vilanoví
ASSEMBLEA DE L'ESQUERRA INDEPENDENTISTA
Els diferents col·lectius de l’Esquerra Independentista de la ciutat (Assemblea de Joves, Ateneu Vilanoví, CUP, Desperta! i Endavant) ens trobarem per acordar estratègies comunes i estructures de coordinació i per analitzar les mancances del col•lectiu. Anima’t, apropa’t a l’Esquerra Independentista vilanovina!

28/dissabte/18:00/Ateneu Vilanoví
LA REALITAT DE LES RETALLADES. HI HA ALTERNATIVES?
A càrrec de Josep Manel Busqueta, del Seminari d’economia crítica TAIFA.
L'actual crisi, era evitable? És deguda als excessos i l'avarícia? L'única sortida, és retallar els serveis públics? Hem d'obeir els mercats? Si fem cas del que sentim als mitjans de comunicació, la resposta és sí. Des de Taifa, ens exposaran amb rigor i claredat una altra versió d'aquesta història. La realitat de la crisi com a fenomen inevitable del capitalisme, que aprofita per reorganitzar-se i tornar a concentrar la riquesa a les mans de pocs, els de sempre.

MARÇ

8/dijous/19:00/Plaça de la Vila “SOM I VOLEM EL 50%”  Concentració organitzada per l’Associació de dones La Frontissa. La CUP ens hi sumem!
Un any més commemorem la lluita de les dones per aconseguir la igualtat en els camps del treball i la societat en general.

10/dissabte/19:00/TOC
Debat-Col·loqui: VILANOVA AMB PERSPECTIVA DE GÈNERE. ESTRATÈGIES PER COMBATRE EL MASCLISME
Creem debat  per caminar cap a la igualtat de gènere en tots els àmbits de la societat. Reflexionem sobre les problemàtiques i cerquem propostes, polítiques i ciutadanes, per acabar amb el masclisme.

24/dissabte/18:00/Casa del Mar
ECONOMIA I POLÍTICA, DUES CARES DE LA MATEIXA CRISI, amb Arcadi Oliveres
Dow Jones, Íbex 35, els 'mercats', les companyies transnacionals, agències de rating, el banc central, el Fons Monetari... L'economia se'ns 'escapa'. No paren de parlar-ne, però no ens expliquen qui són, i per a què serveixen. L'Arcadi, economista i militant per la Pau, ens ofereix una explicació contundent plena d'ironia, qui és qui d'entre els principals agents econòmics  i quina vinculació tenen amb la política.

ABRIL

21/dissabte/18:00/Ateneu Vilanoví PRESENTACIÓ DE 'SOM ENERGIA'

Som Energia és una cooperativa sense ànim de lucre nascuda a Girona el desembre de 2010 que vol impulsar el canvi de model energètic a partir del consum i producció d'energia d'origen renovable. Organitza: Ateneu Vilanoví. Col·labora: CUP

28/dissabte/18:00/CC Molí de Vent TALLER D'INSURGÈNCIA LABORAL, A càrrec de la Coordinadora Obrera Sindical
El 80% dels contractes són temporals, i d'aquests el 90% en frau de llei. Hores extres en negre o sense cobrar. Vacances que mai no arriben o pagues dobles de les quals no s'ha sabut res més. I al final de tot, el dit assenyalant la porta. I no hi podem fer res? L'empresari utilitza totes les eines, legals o no, per esprémer-te al màxim. Aprèn tu quatre coses bàsiques al teu abast per començar a millorar la teva situació laboral. Porta'ns la teva nòmina!

MAIG

1/dimarts/Lloc i hora a concretar
MANIFESTACIÓ
Amb la crisi i les retallades, torna a quedar molt clar el paper de cadascú dins el capitalisme. La seva proposta: retallar al conjunt de les classes populars, per no deixar d'enriquir la minoria dominant. La nostra: construir un poder de la majoria per posar l'economia al servei de les persones, i no al revés. Els drets dels treballadors i les treballadores s'han assolit amb anys de lluita i organització, i és així com els haurem de defensar.

5/dissabte/10:00/Escola Llebetx
PASSEJADA PER L'ORTOLL, coneguem el nostre territori
Coneguem tot passejant les característiques urbanístiques, la fauna i la flora de l’últim pulmó verd del litoral vilanoví.

JUNY

16/dissabte/18:00/Castell de la Geltrú
Debat-Col·loqui: FEM DELS MUNICIPIS EL MOTOR DE LA INDEPENDÈNCIA!
Darrerament, els municipis han estat protagonistes en la lluita del nostre poble per assolir un dret mundialment reconegut com és el de l’autodeterminació. Pensem noves estratègies i formes de lluita perquè aquesta flama no s’apagui.