Vilanova sancionarà els pisos permanentment desocupats propietat de bancs i empreses

La moció de la PAH Garraf s'aprova per unanimitat en el Ple Municipal del mes de gener

La feina feta per la PAH es tradueix sovint en petites victòries, i aquesta lluita ja n'acumula unes quantes. A la nostra vila s'està fent una tasca essencial per assessorar, renegociar hipoteques, acollir i dignificar la vida d'aquells que no poden pagar la hipoteca, i ara a més d'oferir aquest suport la PAH ha assolit un nou objectiu. La moció presentada en el darrer Ple busca trobar noves solucions i alhora pretèn assenyalar els culpables de l'actual situació obligant-los a actuar per resoldre una problema que ells mateixos han generat.

Des de l'aprovació de la moció el govern local pot iniciar procediments administratius per sancionar aquelles entitats i empreses que acumulen habitatges buits esperant que el seu preu augmenti per poder-ne treure més benefici. Quan hi ha una problemàtica tant greu com la que es pateix la vila no es pot entendre com podem tenir pisos buits. Gent sense casa, cases sense gent, com s'entén?

L'objectiu, però, és que mai s'arribin a imposar aquestes sancions, i que l'Ajuntament no rebi cap cèntim per aquesta qüestió, fet que voldria dir que les entitats bancàries han obert els ulls i han ofert al lloguer a preus assequibles els seus habitatges. Esperem que així sigui.

Sí que es pot!

Aquí podeu llegir la moció de la PAH