Vilanova i la Geltrú territori català lliure i sobirà

La CUP va presentar al ple d'ahir dilluns 8 d'octubre una moció que, entre d'altres acords, declarava Vilanova i la Geltrú territori català lliure i sobirà, en la línia que ja ho han fet desenes de viles i ciutats d'arreu del territori. La moció va ser aprovada amb els vots favorables de la CUP i CiU, el vot contrari de PP i PSC i l'abstenció ICV. A banda d'aquest simbolisme, la moció insta al Parlament de Catalunya que s'escollirà el proper 25 de novembre a accelerar els passos del procés d'independència del Principat tot treballant activament i sense renúnciar mai a la independència de tota la nació, els Països Catalans.

Juan Carlos de Borón persona 'non grata' a la ciutat

La CUP va facilitar que l'Associació Garraf per la República presentés una moció al ple per declarar Juan Carlos de Borbón persona 'non grata' a Vilanova i la Geltrú i fer-ho saber a la Casa reial. La moció va ser defensada per un dels membres del col·lectiu i va rebre el vot favorable de la CUP i ICV, mentre que CiU i el PSC es van abstenir i el PP va votar.hi en contra.