Vilanova crida a desobeir, votar i guanyar el referèndum del 9-N

L'acte central de la CUP de Vilanova per la Diada Nacional es converteix en una crida a la desobediència

Al llarg del vespre, la nit i la matinada, es van citar a la Plaça de Sant Antoni de Vilanova centenars de persones en el que era l'acte principal de la Candidatura d'Unitat Popular de Vilanova a l'entorn de la Diada Nacional de Catalunya. Després de l'èxit de la Marxa de Torxes del dimecres 10 de setembre i de l'impressionant mobilització a Barcelona del dijous 11 de setembre, es va tancar la commemoració amb un acte complet en el que hi va haver música, una xerrada històrica i parlaments polítics.

L'acte es va iniciar amb la xerrada '300 anys d'ocupació' a càrrec de la catedràtica d'història i històrica militant independentista Eva Serra i d'Albert Tubau, que va posar el contrapunt vilanoví a les explicacions sobre els fets de l'11 de setembre de 1714. La xerrada que va durar gairebé una hora i mitja va centrar l'atenció d'un públic que va omplir les cadires previstes per escoltar la xerrada.

Just acabar, es va iniciar el sopar, que també va ser tot un èxit, ja que fins i tot es va fer curt amb les taules previstes. Un sopar que va enllaçar ràpidament amb l'acte polític en el que van participar la diputada Isabel Vallet, el diputat Quim Arrufat i l'impulsor de les consultes populars sobre la independència Josep Manel Ximenis. Al llarg d'aquests parlaments es va repetir la necessitat de celebrar el referèndum tant sí com no, i es va fer un crida constant a la desobediència com a primer acte de sobirania i  independència. Aquest acte polític, a més, va comptar amb diverses sorpreses com són la presència de joves bascos i representants de la Bretanya dalt de l'escenari, així com la projecció d'un vídeo del polític de l'esquerra abertzale Pernando Barrena mostrant la seva admiració per la lluita del poble català per la seva llibertat i mostrant el seu suport a la CUP en tot aquest procés.

Un cop acabats els parlaments va ser el torn de la música amb Feliu Ventura. De nou el cantautor de Xàtiva, aquest cop acompanyat per una viola de roda, va deixar ben alt el llistó musical i no va deixar-se cap de les cançons que l'han convertit en un dels cantautors més admirats i reconeguts dels Països Catalans. Els Pirat's Sound Sistema van apropar el públic més jove a la plaça Sant Antoni, en la que la banda pionera del 'sound sistem' en català va fer ballar les cançons més animades, però alhora compromeses i reivindicatives del seu repertori. Finalment, els vilanovins Urtica Sound van ser els encarregats de culminar un acte amb el seu repertori de clàssics del reggae i l'ska, que va mantenir la plaça plena fins el final del seu concert.