No a l'Eixample Nord, no perdem el Nord!

El vot contrari de la Candidatura d'Unitat Popular va aturar el projecte en el Consell Assessor del passat dilluns 14 d'abril

106 hectàrees de territori, el que representaria un terç de la Vilanova actual. Aquesta és la dimensió del projecte que el passat dilluns havia de passar un dels seus tràmits definitius per seguir endavant. El vot contrari de la CUP en un Consell on es requereix unanimitat va aconseguir frenar-ho. Els arguments per no haver de fer una planificació tan bestial són molts, diversos i prou consistents: El context demogràfic dels darrers anys marca una tendència a la baixa, tenim barris urbanitzats sense edificar (per exemple el Llimonet II, on la CUP va fer la presentació de la campanya) i ens trobem amb milers de pisos buits a la vila. No hi ha cap indicador que ens faci urgent l'urbanització de cap nou espai a la vila, tot el contrari.

L'Eixample Nord limita al sud amb la Ronda Ibèrica, al nord amb la carretera C-31, a l’oest amb La Collada i a l’est amb el Llimonet. (1.064.550 m2). Al sector s’hi preveuen 7.341 habitatges nous, 59.645m2 de sostre comercial i 408.024m2 de sostre per a activitats industrials i de serveis.

El desenvolupament de l’Eixample Nord ara no és casual, prové de l’operació Platja Llarga, del 2006. L’any 2006 es va signar un conveni a 3 bandes entre l’Ajuntament, l’Incasòl i la promotora Subirats Berenguer. Aquesta última era la propietària de gairebé tots els terrenys a La Platja Llarga. Segons l’acord, Incasòl intercanviaria amb Subirats Berenguer els terrenys a la Platja Llarga per terrenys en altres punts del país. Per la seva banda, l’Incasòl es comprometia a cedir els terrenys a la Platja Llarga a la ciutat per declarar-los zona verda, sempre i quan l’Ajuntament els traslladés l’aprofitament de la Platja Llarga a raó de 2,4 m2 a l’Eixample Nord per cada m2 a la Platja Llarga. La data límit per fer aquesta permuta és a finals del 2016, després que hi hagi hagut diverses pròrrogues. Segons el conveni, si no es compleix la data, l’Incasòl i/o Subirats Berenguer podrien construir a la Platja Llarga. Ara bé, Incasol ja ha permutat amb l’empresa bona part dels terrenys i té la resta dels terrenys disponibles per fer-ho.

Posada en marxa de la campanya 'NO a l'Eixample Nord, No perdem el Nord!'

Per tal de difondre i explicar el que suposaria la posada en marxa del projecte, la CUP ha organitzat un debat pel proper divendres 9 de maig (19:30h) a l'Ateneu Vilanoví. Aquell mateix cap de setmana hi haurà una bicicletada en defensa del territori. Serà el diumenge 11 de maig a partir de les 9h, amb sortida des de la Plaça de les Casernes