L´aigua: bé públic, negoci privat

El proper dissabte 12 de maig a les 18:00 a l'Ateneu Vilanoví la CUP organitza una xerrada per parlar sobre les polítiques i interessos entorn aquest recurs estratègic i l'amenaça de privatització sobre bona part del sistema públic de gestió del cicle integral de l’aigua i dels seus serveis associats que el Govern de la Generalitat està posant a l’ordre del dia.

Membres de la plataforma L'Aigua És Vida ens ajudaran a entendre i desgranar tota aquesta realitat, així com ens argumentaran la importància de que la gestió d'aquest recurs sigui pública, tenint en la participació ciutadana, la transparència i el control social els eixos vertebradors d’aquests serveis públics.

Aigua és Vida és una plataforma formada per organitzacions de la societat civil de procedència variada: associacions de veïns i veïnes, sindicats, entitats ecologistes, de solidaritat internacional,

entre d’altres. L’objectiu d’Aigua és Vida és aconseguir que la política d’aigua i la gestió del cicle integral de l’aigua a Catalunya sigui realitzat des del sector públic i comptin amb la participació i el control de la societat civil com a garantia de qualitat del servei i de qualitat democràtica. En aquest sentit, Aigua és Vida denúncia el paper de la getsió lucrativa en la gestió de l’aigua i el sanejament que representa el sector privat, tant en alta com en baixa.