La CUP posa fil a l’agulla de cara el 2015

L’Assemblea aposta per obrir al màxim el projecte de la CUP amb l’objectiu d’aglutinar la majoria social d’esquerres i independentista existent a la ciutat. L’aposta arriba després de la negativa d’Esquerra i Iniciativa de retirar-se de la cursa electoral en favor d’una candidatura assembleària amb noves formes i propostes clau per la transformació de la ciutat i la participació política.

Més d'una seixantena de militants i simpatitzants de la CUP van omplir la sala principal de l'Antic Economat Pirelli per debatre el paper de la candidatura de l'esquerra independentista a les properes eleccions municipals. En primer lloc, el regidor Marc Font va exposar l’estat de la negociació de les Ordenances Fiscals per al 2014 i la posició de la CUP. Seguidament, es va abordar el tema principal de la trobada: les eleccions municipals del 2015. Un procés de debat està engegat des de fa mig any, quan en una altra Assemblea es van posar sobre la taula les diverses opcions que podia seguir la candidatura: no presentar-se, fer-ho en coalició –opcions que van ser descartades-, ampliar el projecte de la CUP per assumir més representació, o retirar-se en favor d’una nova candidatura assembleària amb prou força social i electoral per obtenir el govern municipal.

En l’Assemblea del juny es va decidir decantar-se per la darrera opció, la de configurar una nova candidatura assembleària on hi participessin persones, organitzacions polítiques i moviments socials de l’esquerra rupturista i l’independentisme. Una candidatura amb un compromís ètic i un seguit de propostes per al govern de la ciutat. D'aquesta manera es pretenia que partits polítics com ERC, ICV, EUiA i la  mateixa CUP no es presentessin a les eleccions, sinó que cedissin l'espai a la nova candidatura assembleària que comptaria amb el suport explícit o implícit de col·lectius i moviments socials de la ciutat. Per aquest motiu es va iniciar una ronda de trobades amb tots aquests protagonistes. Les trobades amb els col·lectius van resultar força engrescadores, positives i amb contingut per al debat, però les torbades amb els partits d’esquerres van denotar, tret del cas d’EUiA, poca alçada de mires, cap cintura política i, en definitiva, una constatació de la voluntat de tansols obtenir representació municipal però sense moure’s de lloc o sense fer el pas per transformar la ciutat i enfrontar-se als canvis que necessita des d’un govern de forma majoritària, sense pactes a posteriori, sinó refrendat des del primer minut per la ciutadania.

Un cop exposats tots aquests elements es va obrir un torn de debat en el que es va valorar la viabilitat o no de seguir treballant per aquest nou projecte assembleari, o bé si un cop vista la resposta i l'actitud d'alguns dels que també haurien de treballar per això, valia més la pena no perdre més temps i posar-se a treballar per oferir una alternativa des la pròpia CUP. La decisió final que es va prendre és precisament aquesta. La CUP posa en funcionament tota la seva maquinària per concórrer a les eleccions municipals com a tal, però amb l'objectiu d'obrir al màxim aquesta candidatura a totes aquelles persones que també són actives en d'altres moviments socials que aposten per la defensa dels drets socials i pel trencament de les velles formes de fer política. Tot i això, l'Assemblea també va acordar seguir mantenint aquests contactes i deixar oberta la porta a la nova assemblea vilanovina si es presenten les condicions previstes.

En el que va coincidir la majoria de la militància es que no podem seguir esperant, sense posar-nos a treballar en un projecte electoral, si volem presentar un projecte potent i engrescador que es plantegi com una alternativa de govern. Per aquest motiu, engeguem la maquinària des d'avui mateix.