La CUP porta la manca d’espais municipals per l’oci i la cultura al proper ple municipal

La CUP presentà una moció al ple del proper 23 de gener en què insta a l’Ajuntament a buscar i oferir alternatives a la situació històrica de manca d’equipaments culturals i d’oci

La situació històrica de la ciutat de manca d’espais culturals i pel jovent s’ha agreujat aquests darrers mesos després de que dos espais municipals més no puguin ser utilitzats pel conjunt de la ciutadania per realitzar-hi actes culturals i/o festius: per una banda, la Peixateria vella i, per l’altra, l’antiga Zona XXI que ara depén de l’Auditori.

La manca d’espais és especialment greu en dates asenyalades del calendari festiu global o vilanoví, som poden ser el Carnaval, el Nadal o Cap d’any, ja que el clima no permet realitzar els actes a l’exteriror. Que una ciutat de 67.000 habitants no tingui espais per encabir més d’una o dues activitats nocturnes en espais municipals és especialment preocupant.

Des de la candidatura entenem que davant aquesta situació l’Ajuntament ha de reconèixer el context en que ens trobem i oferir diferents espais municipals que no tenen naturalesa cultural o festiva per a aquest ús, des de Neàpolis, l’antiga Zona XXI, La Sala, La Vela, centres cívics municipals, naus industrials, a pavellons esportius o aquells espais que es considerin més convenients, realitzant-hi les actuacions necessàries per complir amb les normatives vigents. En definitiva, avançar en la direcció de fer més polivalents i multidisciplinars els espais municipals, sobretot en dates assenyalades.

Una altra opció és planetjar-se arribar a convenis o acords amb entitats privades que disposin d’espais (Orfeó vilanoví, Círcol Catòlic, comité d’empresa de Prysmian, etc.) per a que aquests puguin ser adequats o arranjats si tenen mancances i oferts a les entitats de la ciutat en determinades dates. Encara que aquests arranjaments necessitin inversió, sempre serà més costòs per l’administració crear nous espais.

La CUP veu amb preocupació l’augment de la reglamentació de totes les parcel•les de la vida pública que s’està consolidant en aquests darrers anys, ja sigui a través d’ordenances de civisme o d’altres actuacions de les institucions públiques van destinades a restringir cada cop més l’ús lliure dels espais públics i col•lectius. De fet, cada cop costa més realitzar activitats a l’aire lliure ja que se solen primar els interessos individuals davant els col•lectius, encara que aquests siguin raonables. A aquest fet preocupant se li suma, a més, la manca d’espais públics coberts per a realitzar-hi activitats d’oci i cultura.