La CUP insta al govern municipal a explicar per què no ha estudiat les propostes de la CUP durant tres mesos

Arrel del comunicat emès pel govern municipal de Vilaova i la Geltrú, on es culpa al conjunt de l'oposició (PSC, PP, CUP i ICV) d'irresponsabilitat política per votar en contra de les privatitzacions proposades pel govern, la CUP volem manifestar:

- Que coïncidim en una valoració negativa del Ple, que va acabar sent una ja reiterativa repetició de debats de suma zero entre vell i nou govern sobre qui té més culpa: si qui va orginar el forat o qui no sap resoldre'l.

- Que la CUP va proposar a finals de juny, en comissió d'Hisenda, buscar una sortida a la crisi de liquiditat evitant la privitatzació de les dues companyies municipals, apostant per desprendre's d'algun aparcament soterrat, d'uns banda, i treient al mercat de petits inversors (locals o no) una part de les accions de la Companyia d'Aigües.

- Que el govern no ha estudiat aquestes propostes encara.

- Que la CUP no acceptarà el xantatge de culpar el conjunt de l'oposició de les properes retallades de serveis, pel fet de no haver volgut privatitzar les companyies municipals, peruqè la CUP creu que les propostes alternatives eren viables i suficients per calmar la crisi de tresoreria municipal.

- Que no etenem per què el govern ha allargat tant la portada a ple de la creació de les comissions d'estudi per a l'entrada de capital privat, doncs les mateixes posicions i la mateixa absència de propostes hi havia fa tres mesos que ara.

- Que cal destacar la transparència amb què el govern ha facilitat les dades requerides per l'oposició al llarg del procés, transparència impensable en l'anterior govern i que ha de permetre a tots els grups municipals incrementar el grau de responsabilitat davant la situació econòmica i financera, de l'ajuntament i de la gent.

- Que l'oposició formada per l'antic govern, PSC i ICV, hauria d'haver jugat i hauria de jugar un paper més actiu en l'anàlisi i formulació de propostes alternatives a les privatitzacions, més enllà de jugar al paper de defenosrs dels serveis de gestió municipal, quan han gestionat de forma privada nombrosos serveis públics com la brossa, la jardineria, les llars d'infants, els centres cívics, la recepció de l'ajuntament, la neteja dels edificis municipals, entre d'altres.

- Que el govern ha de saber trobar el consens, no només argumenta que el busca de forma genèrica, i en aquest procés comencem a pensar que hi havia ganes d'arribar a una votació com la viscuda.

- Que la CUP està llesta -des fa tres mesos i a partir de demà mateix- per abordar solucions a la crisi de liquideas a partir de les propostes presentades per la CUP i d'altres que es puguin plantejar, posant com a límit que l'aigua i les zones blaves siguin de gestió municipal.