La CUP inicia el curs polític presentant dues mocions al Ple Municipal

Es tractarà la moció “Països Catalans, nació completa” i la que fa referència a la obligatorietat del casc per als ciclistes urbans.

La candidatura de l’Esquerra Independentista torna a la feina després de les vacances i ho fa presentant dues mocions pel Ple Municipal que es celebrarà el proper dilluns 9 de setembre. La primera moció presentada és la que s’ha impulsat en tot l’àmbit nacional per part de la CUP i fa referència la vertebració dels Països Catalans, amb l’objectiu d’obrir el debat institucional al voltant de la nació. D’aquesta manera es pretén que els ajuntaments estableixin la referència nacional més enllà de comunitats autònomes i departaments. Així doncs, els acords de la moció van en aquest sentit i, per tant, l’Ajuntament de la capital del Garraf reconeixeria la seva pertinença als Països Catalans. Finalment, la moció també aposta per la creació de l’Assemblea de Càrrecs Electes dels Països Catalans, com a eina de relació estable entre càrrecs electes de tota la nació i com a enfortiment del municipalisme.

La segona moció ja ha estat presentada en dues ocasions, però degut al conflicte amb els treballadors de la piscina municipal i la necessitat de presentar mocions d’urgència per aquest cas, es va haver de retirar. Aquest cop, però, el Ple sí que debatrà sobre la nova legislació que contempla la obligatorietat de l’ús del casc per a totes les persones ciclistes que transitin pel nucli urbà. Des de la CUP veiem aquest fet amb preocupació, ja que pot implicar la reducció de l’ús de la bicicleta, i més encara quan diversos estudis demostren que la sinistralitat dins els nuclis urbans és molt petita. Per tot això, demanarem que l’Ajuntament de Vilanova es posicioni contra d'aquesta nova legislació.

Moció 'Països Catalans, nació completa'

Moció casc ciclistes urbans