La CUP exigeix saber què es preveu fer a la Plaça de Port immediatament

El Govern local ha engegat una campanya mediàtica per defensar un projecte que ni tan sols s’ha fet públic

La reforma de la Plaça del Port s’està convertint en un dels temes que més debat generen a la ciutat i ho és, en gran part, pel simple fet que totes les informacions que corren són rumors o han estat explicats am la boca petita. Quan està previst un projecte d’aquestes dimensions, el més lògic és que el projecte sigui presentat als Grups Municipals i a tota la ciutadania per tal de fer un debat real i seriós sobre el tema. El que passa amb la Plaça del Port és que s’estan produint debats i presentacions de projectes que només són paraules i pronòstics.

A hores d’ara, cap persona de fora del govern local sap què està previst fer en aquesta ubicació, i simplement corren rumors que no fan més que causar més preocupació i rebuig per part dels veïns. L’Ajuntament va intentar frenar tot aquest moviment veïnal amb un acte públic el passat dimarts en el que es va convertir en un veritable desplegament de mitjans per tal de calmar el neguit veïnal. Un acte de govern que fins i tot la Televisió Local va emetre en directe, un fet pel que la CUP demanarà explicacions. El problema, però, és que tot aquest neguit no es calmarà mentre no tinguem a les nostres mans el projecte detallat i tinguem un document base on començar el debat. Fins el moment només tenim rumors i promeses fetes a veu per l’Alcaldessa que només fan que generar dubtes.

Des de la CUP ens mostrem oberts a la transformació d’aquest espai, però no ens podem posicionar sobre una qüestió de la que només tenim versions contradictòries i gens concretes. Segons explica el regidor Raimon Ràfols la idea de la CUP és que aquest equipament tingui, més enllà dels usos puntuals per a grans esdeveniments, “vida diària, sigui transitat i sigui útil quotidianament al barri”. En cap cas acceptaríem que en aquesta zona es copiïn models que han resultat fallits, i que la zona s’acabi convertint en un desert decadent on un cop passi l’estiu. “Cal fer propostes innovadores per crear un espai de referència per la ciutat, que no depengui dels actes o dels negocis provats que s’hi instal•lin.”

Però el que cal, per davant de tot, és saber immediatament quin és el projecte del govern local per la nova Plaça de Port. Que d’una vegada per totes facin públics els documents del projecte i que a partir d’aquí s’obri un debat real amb les veïnes i veïns del Barri de Mar i de tot la ciutat. Amb la informació clara en mans dels ciutadans tindran sentit els debats públics i els actes de presentació de la nova Plaça del Port. Fins ara només han servit per provocar més confusió i crispació veïnal.