La CUP espera més detalls per respondre a la nova denúncia dels Mossos contra el dret a manifestar-se

El passat mes de juliol un dels militants de la CUP va rebre una denúncia per part dels Mossos d'Esquadra. Se l'acusa de ser l'organitzador de la manifestació que el col·lectiu Fes teva la Vila, assemblea sorgida de les mobilitzacions del 15M de l'any passat, va celebrar el passat 17 de març pels carrers de Vilanova, juntament amb col·lectius de professors, de treballadors de la Sanitat i d'altres col·lectius afectats per les retallades socials dels governs de CiU i PP. Segons la notificació enviada pels Mossos d'Esquadra, l'acusació es basa en una greu alteració del trànsit produïda per culpa de la manifestació i que s'atribueix al seu suposat organitzador, un militant de la CUP i membre actiu dels moviments socials vilanovins. La denúncia administrativa té una sanció que pot oscil·lar entre els 300 i els 30.000 euros. Es dóna la circumstància que els Mossos en cap moment van procedir a identificar aquesta persona, fet que ens fa suposar una persecució per motius polítics. El cas ha estat posat en mans dels advocats de l'organització antirepressiva de l'esquerra independentista Alerta Solidària, la qual ha sol·licitat als Mossos d'Esquadra l'atestat policial per esbrinar el raonament i l'origen de la identificació i la denúncia.

En aquest sentit, la CUP de Vilanova, abans de pronunciar-nos sobre aquesta nova denúncia contra el dret a la llibertat de manifestació, associació i expressió, hem demanat informació per escrit a 'Ajuntament sobre la 'greu alteració del trànsit' i sobre la possibilitat que l'Ajuntament hagi col·laborat amb la identificació de la persona, atès que per connectar els altaveus a la Plaça de la Vila, el servei de consergeria sí que va requerir la identificació del militant de la CUP que posteriorment ha rebut aquesta denúncia.

A l'espera de les respostes tant per part de Mossos com per part de l'Ajuntament, la CUP prepara juntament amb Fes teva la Vila la campanya de resposta popular a aquesta nova acció de persecució política.