La CUP encara un procés assembleari per prendre una posició davant la investidura

Després dels bons resultats de diumenge, amb 5 regidors i un augment de gairebé dos mil vots, la Candidatura d’Unitat Popular de Vilanova convoca una assemblea aquest diumenge per debatre el seu paper a l’Ajuntament.

Els resultats de les eleccions municipals deixen un Ajuntament amb més forces i més pluralitat que obre un ventall de possibles escenaris. La CUP valora molt positivament els resultats, que l’han situat en una posició de força a l’Ajuntament, a només un regidor de distància de la llista més votada, Convergència i Unió, que ha perdut un miler de vots i tres regidors respecte a les eleccions de 2011, i amb els mateixos cinc regidors que el PSC, amb dos mil cinc-cents vots menys que a les anteriors i a només vuit de distància de la CUP.

Els dos partits que han liderat l’Ajuntament els darrers anys han anat perdent suport i si el 2003 sumaven gairebé un 70 % dels vots, actualment no arriben al 39%. Una tendència que s’ha de llegir en clau de fi del bipartidisme i que afavoreix la consolidació de propostes rupturistes, en el marc social i nacional. La CUP també celebra que el front bel·ligerant que representen PP i Ciutadans no hagi crescut i dóna la benvinguda a l’agrupació d’electors Som VNG.

Aquest diumenge 31 de maig a partir de dos quarts de sis de la tarda, la CUP convoca els votants, militants i simpatitzants al pati de l'Escola de Música (antic Escorxador) per tal de debatre i analitzar les possibilitats que arran d’aquests resultats s’han obert a la ciutat. Una assemblea de la qual sorgirà el mandat amb el qual la CUP anirà a parlar amb la resta de forces polítiques, de cara a prendre una posició en el debat d’investidura del proper 13 de juny. D'altra banda, la CUP obrirà una roda prèvia de contactes aquesta mateixa setmana amb CiU, PSC, ERC i SomVNG per recollir informació i copsar com interpreten dels resultats la resta de grups, per poder-ho exposar a l'assemblea de diumenge.