LA CUP DENUNCIA L'EXCESSIU INTERVENCIONISME DE L'AJUNTAMENT EN LES ENTITATS

El tripartit demana a les entitats que incloguin el lema de govern
Les entitats culturals que reben ajuda econòmica i/o d'infraestructures de l'Ajuntament a través de convenis tenen la condició, a partir d'ara, d'incloure en tots els seus cartells no només el logotip de l'Ajuntament, sinó també el lema de publicitat de l'obra de govern, VNG + x tu, adaptable a cada regidoria afegint-hi el nom de l`àrea, com ara VNG + CULTURA x tu. La CUP troba excessiu que la publicitat de les activitats ordinàries de les entitats hagin d'incloure, a més del logotip, el lema del govern, i considera que el govern intervé abusivament en l'autonomia de la societat civil organitzada.
Els lemes de govern, com fa uns anys va ser 'VNG en marxa' i ara és 'VNG + x tu', són lemes corporatius per identificar l'obra d'un govern concret que acostumen a crear-se i publicitar-se mesos abans de les eleccions, i són utilitzats finalment perquè el govern expliqui, al final del mandat, la seva obra de govern. A la CUP considerem lícit i normal que cada govern expliqui en què s'ha gastat i com s'ha gastat els diners de tots, i que per això creï una campanya amb un lema comú. Però considerem excessiu obligar a participar les entitats en aquesta campanya, sobretot quan se'ls demana publicitar el lema en totes i qualsevol de les seves activitats ordinàries.

La CUP demana al govern que retiri l'obligatorietat de publicitar el lema de govern en els actes de les entitats, alhora que convida les entitats que no vulguin fer-ho a no publicitar-ho. La CUP s'ofereix, a més, a vetllar perquè no sigui presa cap represàlia envers aquestes entitats.

El Ple va rebutjar la proposta de la CUP de consensuar la informació municipal

En el mateix sentit, la CUP va proposar en el Ple d'abril que la informació que l'Ajuntament edita per a publicitar l'obra de govern fos consensuada per tots els grups municipals en comissió informativa, per tal de garantir el control sobre la despesa que suposa aquest tipus de publicitat, alhora que garantir un missatge no propagandístic. La moció de la CUP va ser rebutjada tant pel govern com per l'oposició. Tanmateix, la CUP estarà alerta perquè el govern no es torni a gastar els diners que va costar la campanya de publicitat 'VNG en marxa', abans de les anteriors eleccions.