La CUP de Vilanova presenta el cicle de xerrades “Per Canviar-ho TOT”

Al llarg d'aquesta primavera, la Candidatura d'Unitat Popular de Vilanova organitza diverses xerrades per analitzar des de diversos punts de vista l'estat del procés independentista que estem vivint.

La primera activitat d'aquest cicle de xerrades serà la presentació del llibre “A un pam de la independència”, que anirà a càrrec de l'autor del llibre Vicent Partal. Serà aquest divendres 14 de març, a partir de les 19:30h a la Casa del Mar. El periodista valencià i director de VilaWeb ens farà un anàlisi de la situació que viu el principat i el conjunt dels Països Catalans en aquest procés independentista que tal i com el títol del llibre que presenta ens fa estar a un pam de la independència.

La segona xerrada es titula “Un procés en marxa” i comptarà amb la presència de representants de diversos col·lectius i moviments que lluiten dia rere dia per defensar els drets socials. Hi participaran Pau Llonch de la PAH de Sabadell, Núria Comerma representant la Marea Groga en defensa de l'educació pública, Jordi Martí Font membre del sindicat CGT i Josep Manel Busqueta representant del Seminari economia alternativa TAIFA. Serà el divendres 21 de març a les 19:30h al local de Can Pistraus. L'objectiu d'aquesta xerrada és la de presentar tot el seguit de lluites socials que viu el nostre país més enllà de la lluita nacional. Són molts els moviments ciutadans que planten cara a la crisi, a les retallades i a tots aquells atacs als serveis públics. Aquest quatre testimonis serviran per exposar les pròpies lluites i per posar en comú l'experiència organitzativa que aposta per crear alternatives i per seguir defensant en tots els àmbits tot allò que amb l'excusa de la crisi capitalista ens volen prendre.

Per tal de tractar els casos de dos territoris amb un bagatge reivindicatiu força extens i que actualment estan immersos en processos democràtics que poden desembocar en un canvi d'estatus polític, la tercera xerrada tractarà dels “Pobles camí de la independència”. Xavier Solano, assessor del Scottish National Party i Josep Sort, Doctor en Ciència Política i expert en el Quebec seran els ponents d'un acte que presentarà i clourà Carles Riera del CIEMEN. La xerrada ser divendres 4 d'abril a les 19:30h a l'Ateneu Vilanoví. Es tracta d'uns ponents amb un alt nivell de coneixement sobre cada cas, i que de ben segur podran oferir una visió molt enriquidora dels processos que viuen aquests pobles, amb un anàlisi del que els ha dut fins a trobar-se davant la celebració d'un referèndum i l'anunci d'unes eleccions anticipades, en cada cas, que sens dubte tindran molta repercussió sigui el resultat que sigui.

L'acte final d'aquest cicle de xerrades es celebrarà el divendres 25 d'abril i es tractarà d'un acte complet on a més de la intervenció de diversos ponents es culminarà el cicle amb un sopar popular i un concert de dos grups musicals de la ciutat com són Mocambo i Mareta Bufona. L'acte que portarà per títol “Independència com a punt de partida” comptarà amb la presència d'Ignasi Termes com a representant de l'ANC, d'Albert Noguera en representació de la CUP i de Gerardo Pisarello en representació del Procés Constituent. L'acte serà presentat pel membre de la CUP de Vilanova Josep Maria Domènech. Ell lloc escollit per cloure el cicle de xerrades és el pati de la Casa Bultó, els antics jutjats del carrer de Sant Joan, on a partir de les 19:30h s'iniciarà l'acte.