La CUP de Vilanova aposta per una llista plural, arrelada a la ciutat i a les lluites socials

Els primers noms de la llista es presentaran aquest diumenge al migdia al Castell de la Geltrú

Ahir diumenge 18 de gener, la CUP de Vilanova va aprovar en Assemblea Oberta la seva llista electoral per a les eleccions municipals del 24 de maig. Els 76 inscrits a l'Assemblea, on tothom tenia dret a veu i vot en coherència amb el caràcter obert de totes les assemblees de la CUP, van aprovar també el procés participatiu de construcció del programa electoral, procés que arrenca amb una jornada intensiva de debats temàtics el cap de semana vinent (24 i 25 de gener).

Una llista plural, oberta, arrelada a la ciutat i a les seves lluites

L'Assemblea Oberta va aprovar la composició i els criteris pels quals la CUP es presentarà a les properes eleccions amb una llista electoral farcida de gent provinent de lluites, moviments i col•lectius socials. Amb aquesta aposta, la CUP dóna centralitat i visualització a la feina feta aquests darrers anys de contribució a la creació d'amplies xarxes de coordinació i organització de lluites diverses a la ciutat en defensa dels serveis públics, dels drets socials, de la dignitat, de la independència i d'una democracia real.

La llista serà feta pública diumenge a la una del migdia en un acte al Castell de la Geltrú.

Les línies bàsiques de programa

La CUP va presentar els eixos de treball principals del programa electoral que ara aspira a construir amb la participació de persones i col•lectius diversos: Promoció econòmica, cultura, territori i medi ambient, aprofundiment democràtic, gènere, drets socials i independència.

Fruit del debat en Assemblea, la CUP centrarà els principals esforços programàtics en allò que considera urgent en la situación actual de la ciutat:

- Activació económica i lluita contra l'atur: generació de noves empreses, economia social i solidària, formació ocupacional i professional, suport a nous emprenedors i autònoms, reorientació industrial del planejament urbanístic, activació del turisme d'activitats, etc.

- Drets socials. Defensa de la dignitat humana i dels serveis públics: Pla de xoc contra la pobresa i l'emergència social. Remunicipalització dels serveis privatitzats.

- Obertura democràtica de l'Ajuntament i transparència: Ampliació de drets democràtics, d'intervenció i decisió en la política municipal i definició dels pressupostos. Normalització de les audiències i consultes.

Cal recordar, però, la importància de tots els punts del programa i del procés participatiu que la CUP he organitzat aquets cap de setmana per elaborarel seu programa polític.

Aquestes taules temàtiques, que són obertes, s’organitzen d’aquesta manera:

DISSABTE 24 DE GENER (a l'Ateneu Vilanoví)

10-11:30h: Promoció econòmica / Cultura

11:45-13:15h: Territori i Medi Ambient

14h DINAR (al local dels Bordegassos. Cal comprar tiquet per 8€ a la barra de l'Ateneu. Hi ha opció vegetariana)

16-17:30h: Aprofundiment democràtic / Gènere

18h: Assemblea Oberta 'Per la Ruptura', Eleccions al Parlament 2015. (al local dels Bordegassos)

DIUMENGE 25 DE GENER

10-11:30h: Drets Socials

11:45h: Taula final de conclusions

13h: Presentació dels 10 primers noms de la llista de la CUP al Castell de la Geltrú. En acabar hi haurà un vermut.