El Ple aprova les mocions presentades per diversos col•lectius de la ciutat

En el passat ple del mes d’abril la CUP va assumir tres mocions de col•lectius de la ciutat que mentre no es renovi el ROM, només poden presentar mocions sota l’empara dels partits representats al Ple Municipal.

Arran, La PAH i l’ADS van ser presents al saló de plens i van poder presenciar el debat de les tres mocions en directe. En els tres casos les mocions van ser aprovades, si bé en alguns casos es van afegir transaccionals per tal de poder rebre el suport d’una majoria encara més clara de les regidores i els regidors de la ciutat.

La primera moció és la que presentava l’ADS i es demana que l’Ajuntament es posicionés a favors del Drets Socials i es donés suport a l’exitosa marxa organitzada el passat diumenge 14 d’abril. Pel que fa a la moció presentada per Arran, es recordava la figura de Guillem Agulló, el militant de Maulets assassinat pel feixisme al País Valencià ara fa 20 anys. Com a homenatge es va demanar que es posés el seu nom a un carrer de la ciutat. L’acord final va ser el de acceptar-ho i traslladar-ho a la comissió de nomenclàtor per a que ho tracti en el termini d’un mes. La tercera moció és la que va presentar la PAH, que va omplir de membres del col•lectiu el saló de plens de Vilanova. En aquesta es feien un seguit de demandes per evitar que el drama dels desnonaments segueixi ferint la societat vilanovina, com per exemple facilitar l’objecció de consciència dels policies que es neguin a col•laborar en els desnonaents, així com la proposta de tractar el mínim possible amb els bancs que porten a terme aquest xantatge fins a les últimes conseqüències.

A més, en aquest Ple la CUP va donar suport a dues mocions presentades per els col•lectius Garraf Coopera i Garraf per la república. La primera tractava el tema de l’habitatge i demanava la màxima celeritat a l’Ajuntament en la creació d’una borsa municipal de lloguer d’habitatge, amb els pisos buits que actualment són en mans d’entitats bancàries i promotors privats. La segona moció anava encaminada en recordar la república i fer visible el compromís amb els valors democràtics que representa enfront al colpisme feixista que va acabar amb aquest període històric a l’Estat Espanyol.

La CUP mostra el seu suport a les lluites dels diferents moviments socials que, com la candidatura, volem transformar la realitat injusta per tots els mitjans i des de tots els fronts possibles.