Divendres 13: No Fem el CIM!

Aquest divendres 13 de juliol, a les 20:00h, tindrà lloc al TOC una xerrada sobre les conseqüències del macroprojecte logístic Logis Penedès, més conegut com a CIM (Centre d'Intercanvi de Mercaderies). La xerrada està organitzada per la Candidatura d'Unitat Popular de Vilanova i la Geltrú i anirà a càrrec de La Plataforma No Fem el CIM. es projectarà el documental "Un mar de ciment" que ha elaborat la mateixa Plataforma.
La Plataforma es va crear l’any 2003 arran de la sospita que la Generalitat volia construir un Centre d'Intercanvi de Mercaderies, que en un principi ocupava 220 ha, davant la desinformació del projecte als pobles afectats, ja que ni tampoc els Ajuntaments afectats proporcionaven cap tipus d’informació als veïns que la sol·licitaven.

El CIM Penedès (Centre Integral de Mercaderies) és un projecte que pretén convertir 186 hectàrees entre els municipis de Banyeres, l'Arboç i Sant Jaume, en un macro Polígon Industrial. Aquesta superfície de ciment, equivalent a uns 250 camps de futbol i 4 vegades més gran que el CIM Vallès, convertirà aquesta zona en un parc logístic sense valor afegit. L’única missió d’aquesta enorme infraestructura és la d’emmagatzemar i distribuir les mercaderies que provenen dels ports de Barcelona i Tarragona. Pretén ser una urbanització de grans naus contenidors, de 15 i 25 metres d’alçada, d’on s’espera l’entrada i sortida de més de 10.000 vehicles diaris. Aquest projecte no sols afectarà al Penedès, l’onada d’efectes arribarà a la nostra comarca, com ara el col·lapse de carreteres, l'augment de la contaminació, la falta d'aigua, l’increment desmesurat de la població, la saturació dels serveis sanitaris i, la conseqüent pèrdua de la identitat pròpia dels pobles afectats.

La Plataforma "No fem el CIM" és declara "apolítica" i al llarg d’aquests anys ha preparat accions per aturar l’anomenat “monstre de ciment” que, es creu, hipotecarà el Penedès. La Plataforma cada vegada compta amb més adhesions, tan de la comarca del Penedès, com de la resta de comarques, ecologistes, entitats i grups polítics. El CIM compta ja amb el rebuig, entre d’altres ajuntaments dels de l'Arboç, Sant Jaume dels Domenys, Vilafranca, la Bisbal, etc., com del Consell Comarcal del Baix Penedès, dels veïns de diferents poblacions afectades, de la Fundació "Vegueria Penedès", del GEPEC (grup ecologista de Catalunya) i altres grups com Bosc Verd i GEVEN, del Comitè d'Empresa "UTILAR" de l'Arboç, etc.