Contra el feixisme, solidaritat internacional

La CUP, juntament amb diversos col·lectius de la ciutat, organitza una concentració de rebuig a l'assassinat de Pavlos Fyssas. Serà dissabte 21 de setembre a les 18h, a la cruïlla de la Rambla amb l'Av. Francesc Macià.

El feixisme avança si no se'l combat, i a Grècia tenim un exemple evident de com no es pot deixar ni un metre de marge ni un segon de respir als moviments d'ultradreta. L'assassinat del músic Pavlos Fyssas a mans de membres dle partit d'extrema dreta Alba Daurada n'és l'exemple, juntament amb la infinitat de casos de violència que ha proptagonitzat aquest grup feixista. Per aquest motiu, des de diversos col·lectius de la ciutat (Unitat Contra el Feixisme i el Racisme, l'Ateneu Vilanoví, Arran i el Casal Popular) s'ha organitzat aquesta concentració, que servirà per homenatjar al jove grec assassinat i per seguir recordant que Vilanova i la Geltrú vol ser una ciutat lliure de feixistes i racistes, i que estem disposats a no fer ni un pas enrera davant el creixement d'aquests moviments.

Pavlos Fyssas, de 34 anys, va ser apunyalat quan es trobava en un bar de Keratsini, a la zona perifèrica d'Atenes del Pireu, veient un partit de futbol amb la seva parella i dos amics. Poc després de mitjanit, un grup d'una quinzena d'individus vestits amb samarretes negres i pantalons de camuflatge, van inciar una picabaralla contra el grup d'amics on es trobava Fyssas. Tot i que en un principi, aquests van poder fugir dels agressors, un cotxe va bloquejar el seu pas i el conductor va sortir del vehicle per clavar-li duis ganivetades al pit, en el que representa un crim premeditat de violència feixista.

Així doncs, aquest dissabte 21 de setembre a les 18h, Vilanova tornarà a dir no al feixisme. Ens trobem a la cantonada de la rambla amb l'Av. Francesc Macià per cridar ben fort que NO PASSARAN!