Aposta de la CUP per una millor gestió dels residus

L’últim Ple municipal d’aquest 2013 comptarà amb tres mocions de la Candidatura d’Unitat Popular

La gestió dels residus és un dels temes que més ens han de preocupar, i per diversos motius. Primer de tot pel propi impacte que té sobre el territori, com l’obtenció de recursos esgota de manera voraç les reserves del planeta, i com la petjada ecològica és una inesgotable generadora de residus. A més, però, la gestió dels residus també és un problema que s’escapa de les qüestions ecològiques. Actualment a la nostra vila, prop d’un 10% del pressupost municipal està destinat a la recollida d’aquests, i per tant aquesta qüestió també ens ha de fer analitzar quin és el millor model. Per tot això, la CUP presenta una àmplia moció, que aborda diversos aspectes relacionats amb els residus, i que aposta per un model que des de fa temps defensem com és el de la recollida porta a porta. A més, també aposta per la instal•lació d’una deixalleria mòbil fixa al centre de la ciutat per facilitar l’accés dels ciutadans i no obligar-los a anar al Punt Net o a estar pendent de la deixalleria mòbil. Finalment, també considera que cal elaborar una plana web que aglutini totes les qüestions relacionades amb els residus (informació sobre reciclatge i deixalles, desglossament dels costos del servei, taxes, horaris Punt Net, etc.). Cal dir que aquesta moció va lligada amb la campanya ACTUEM! Que la CUP ha posat en marxa, i que durant el proper mes de desembre realitzarà diverses accions de conscienciació.

La segona moció està relacionada amb la instal•lació, per segon any consecutiu, de la pista de gel a la Plaça de la Vila. La setmana anterior, la CUP ja va emetre un comunicat criticant-ne la seva instal•lació pel seu elevat cost energètic i econòmic, i perquè no es considera que aquest model de promoció sigui propi de ciutats com la nostra. La moció demana que l’Ajuntament no col•labori més en la instal•lació d’aquestes pistes a la nostra vila, i que per tant no doni els permisos. Finalment, la moció proposa cercar altres elements que promocionin el comerç local, i que ho facin de manera respectuosa amb el Medi Ambient, i que no ocupin un espai tant gran en un indret tan emblemàtic de la nostra vila.

Per acabar s’ha presentat una moció contra la nova llei de seguretat ciutadana que des del govern de l’Estat s’està impulsant. Es tracta d’una llei que recorda èpoques encara més fosques de la nostra història i que posa en dubte el propi dret a manifestar-se. La repressió política va en augment dia rere dia, i des de la CUP no acceptarem cap pas endarrere en les llibertats i els drets dels ciutadans, tot al contrari. La CUP demana a l’Ajuntament que es posicioni en contra d’aquesta proposició de llei i que doni suport a totes aquelles campanyes que hi vagin en contra.

La CUP també ha presentat una pregunta oral sobre les propostes aprovades a la primera AMO.

Aquestes són les tres mocions que presentem:
Moció per la gestió dels Residus

Moció contra la nova Llei de seguretat Ciutadana

Moció sobre la Pista de Gel