Vilanova canviarà el nom dels carrers relacionats amb el militarisme i la repressió!

Els veïns i veïnes d'aquests carrers podran escollir els noms entre dues opcions. Guillem Agulló o Xirinachs tindran carrer a Vilanova!

La comissió de Nomenclàtor es va reunir ahir per tractar el canvi de nom que des d ela CUP s'ha reclamant històricament, i per fi ho hem aconseguit. Els carrers del Duc d'Ahumada, del Duc de la Victòria i el Marquès del Duero passaran a tenir un altre nom, i seran els veïns de cada carrer els que decidiran quin nom escullen entre dues opcions. Aquests personatges tenen una història de repressió i autoritarisme contra el nostre país, que en cap cas els fan mereixedors del més mínim respecte, i molt menys de l'honor de tenir el seu nom en un carrer de la nostra vila. Així doncs, seran substituits per d'altres persones amb un bagatge molt més enriquidor per la vila i el país.

Així doncs, aquests sóon els canvis proposats per la comissió, i que els veïns i veïnes hauran de refrendar:

-Carrer Duc d'Ahumada (fundador de la Guàrdia Civil) tindrà el nom de Guillem Agulló o de Lluís Maria Xirinachs.

-Carrer del Duc de la Victòria (General Espartero) tindrà el nom d'Albert Salvany o Albert Vilella.

-Carrer Marquès del Duero (Capità General de Catalunya al S.XIX) tindrà el nom de Xavier Garcia o Teresa Basora.

Està previst fer aquest canvi l'any 2014, de manera que el 2015 ja es comenci amb el nou nom als carrers, encara que per temes legals cal un període de transició.

Sigui com sigui, aquesta és una petita victòria per la nostra vila!