La CUP demana que l’equipament projectat a la Plaça del Port sigui obert a tota la ciutadania

L'objectiu és aconseguir que l'equipament tingui vida durant tot l'any i que sigui un punt de trobada de la ciutat

En una reunió celebrada ahir, a petició de la CUP, per parlar entre tots els grups municipals dels usos del futur equipament de la plaça del port, la CUP va posar sobre la taula la seva preocupació perquè el nou equipament plantejat a la Plaça del Port no esdevingui un espai únicament dedicat a fires i altres actes puntuals, que no tingui vida durant la major part de l’any, fora de les activitats dels amarristes i dels Amics del Museu del Mar.

Des de la CUP es va mostrar el seu acord amb la sala polivalent dedicada a actes de mitjà format i de suport a activitats que es pugui dur a terme a la plaça, però més enllà d’això va proposar que aquest espai esdevingui un espai comunitari i d’interrelació entre els veïns del barri i també de tota la ciutat. Per això, des de la CUP es demana defugir de la creació d’un edifici amb petits despatxos a l’estil del TOC, tot i que s’entén que hi ha alguns compromisos amb algunes entitats. Ara bé, per la CUP és imprescindible que sigui un espai amable i obert a diari, del que en puguin fer ús tots els ciutadans. Per això, es va demanar que hi hagi un servei de bar i un espai important de relació pensant en la fórmula dels casals que hi ha en molts municipis del nostre país. Cal que els ciutadans i les entitats es puguin fer seu aquest espai i es faciliti la programació d’activitats, però també la possibilitat d’anar-hi a llegir o fer-hi petar la xerrada, de manera que sigui un espai viu durat tot l’any. Per això, la CUP considera també imprescindible que hi hagi varies sales que facin possible la realització de reunions, tallers i cursos i que també puguin servir per complementar les activitats que es programen al centre cívic.

La CUP també va demanar que hi hagi uns lavabos públics accessibles des de l’exterior, que puguin donar servei a totes les persones que transitin per la plaça i el Passeig Marítim i començar així, a posar solució al problema de la manca de lavabos públics a la ciutat.

Pel que fa als temes més urbanístic, tot i que no era l’eix central de la reunió, la CUP va criticar que primer es vulgui aprovar l’estudi de detall abans de saber què contindrà l’equipament i quines són les seves necessitats d’espai. Per altra banda, des de la CUP seguim veient amb preocupació, tot i la reducció de superfície, la quantitat d’edificis dedicats a l’explotació privada que es plantegen a la plaça en aquest estudi de detall, així com la manca d’una visió global de com ha de quedar tot l’espai del Passeig Marítim, la Plaça del Port i el Parc de Ribes-Roges.