L'Ortoll no s'asfalta!

La CUP vol blindar aquest espai verd plantejant alternatives als problemes de mobilitat de la façana marítima

Com si es tractés d'un rellotge, al cap d'un temps determinat sona un avís que ens fa estar alerta. L'Ortoll és el darrer pulmó verd que tenim a la nostra ciutat, i de nou torna a estar amenaçat. Periòdicament sonen els rumors i apareix la idea d'utilitzar aquesta zona per poder donar solució als problemes de mobilitat que es viuen a la façana marítima durant els dies d'estiu de màxima afluència a les platges. S'intenta justificar la pavimentació d'un camí d'aquest espai com a la solució definitiva a tots els mals, però això no és així. L'asfaltat dels camins de l'Ortoll només ajudaria a crear una situació encara més caòtica, i a més suposaria un fort impacte mediambiental que hipotecaria, ja de manera definitva, el futur de la zona.

La CUP presenta al Ple una nova moció per blindar aquest espai, ja que ens els darers dies ha tornat a sortir el rumor i la idea de utilitzar aquesta zona per oxigenar el trànsit, quan en tot cas el resultat seguiria sent el contrari. La moció critica justament això, que totes les mesures preses són per facilitar l'accès en vehicle privat a les platges. Fins i tot els habitants de Vilanova se'ls anima a anar-hi en cotxe oferint descomptes i promocions per aparcar a les zones blaves. la moció de la CUP aposta per tot el contrari: Habilitar un carril bici que travessi la ciutat en vertical, reforçar el bus urbà durants els mesos d'estiu i oferir uns aparcaments vigilats amb servei de bus llançadora per aquells visitants que vinguin de fora de la ciutat.

Llegeix aquí la moció presentada per la CUP