A punt de finalitzar el termini per presentar propostes a la segona AMO

L’Assemblea Municipal Oberta es celebrarà el dissabte 5 d’abril a les 18h.

Fins el dia 5 de març i, mitjançant l’Oficina d’Atenció Ciutadana o el web de l’Ajuntament, es podran presentar totes aquelles ponències que citadans, col•lectius i entitats creguint oportunes en la que serà la segona Amo que es celebrarà a Vilanova. L’èxit de la primera Assemblea, amb més d’una dotzena de propostes presentades, ha estat clau per donar continuitat a aquest òrgan de debat ciutadana que acosta una mica més la democràcia directa a les veïnes i els veïns de la ciutat. En la passada AMO es van arribar  atractar fins a deu propostes, i només dues es van quedar sense tractar, fet que les posa al capdavant de la llista de la següent edició. De les deu debatudes se’n van aprovar set, i aquestes ja es troben en fase d’estudi o bé ja han estat acceptades.

El funcionament serà similar al de la passada AMO, si bé hi haurà alguns canvis acordats pels grups municipals, com és la reducció de la durada de l’Assemblea, que passa de 180 a 125 minuts. També s’ha modificat la comissió encarregada de coordinar l’AMO i valorar les propostes amb l’incorporació d’un ciutadà en aquesta comissió. Qui hi estigui interessat haurà d’enviar un correu a [email protected] abans del 6 de març.

A partir d’aquí el termini previst abans de la celebració de l’assemblea serà el següent: el 14 de març es coneixeran les propostes acceptades que compleixin els requisits per poder ser tractades a l’AMO, i el dia 17 es farà el sorteig per ordenar-les en el debat i saber quines seran tractades. A més, durant el mes d emarç també s’obrirà la inscripció pels ciutadans que vulguin assistir al debat públic de l’AMO.

En aquest enllaç trobareu tota la informació de l'AMO i el formulari per presntar propostes: