La CUP de Vilanova renova l'oferta de nou espai polític municipal

Des de la CUP animem a ICV i EUiA a seguir aprofundint en els processos assamblearis, també a nivell local, implicant-se en les lluites i obrint espais de decisió popular.

Iniciativa per Catalunya-Verds i Esquerra Unida i Alternativa han celebrat aquest passat cap de setmana una Assemblea Oberta a nivell nacional. En ella hi han participat militants de la formació així com membres d'alguns moviments socials. La CUP , d'entrada, vol, felicitar la formació per la celebració d'un acte d'aquestes característiques i l'anima a seguir aprofundint en aquesta direcció, també a nivell local, implicant-se en les lluites i obrint espais de decisió popular i assembleària.

Així mateix, l'Assemblea Oberta celebrada per ICV i EuiA a Barcelona ha tingut diverses conclusions, entre les quals hi hala de promoure espais polítics amplis als municipis. Més enllà del clàssic però buit recurs electoralista de les esquerres que criden a la unitat sense projecte, la CUP de Vilanova entén que ICV EUiA sí que es pot estar plantejant canvis en les dinàmiques locals que substitueixen les dinàmiques de partits i càrrecs per les d'assemblees i lluita al carrer. Per això mateix, la CUP de Vilanova insistirà, com ha fet al llarg d'aquest any, en la proposta de candidatura d'unitat de lluites populars que ja va fer arribar a més de 20 organitzacions i moviments socials, així com als partits a l'esquerra del PSOE. Lamentablement, i malgrat les valoracions positives de moviments i organitzacions socials, tant ERC com ICV se'n van desmarcar -no així EUiA-, prioritzant la presentació de les sigles pròpies a les properes eleccions municipals.

La CUP de Vilanova entén que, si la conclusió de l'Assemblea Oberta d'ICV i EUiA és conseqüent, existeix la possibilitat de corregir decisions passades i redreçar els debats per a la creació d'un nou espai polític de cara a plantejar un alternativa de govern popular al bipartidisme de CiU i PSC: assembleària, sense partits al capdavant, amb lideratges sorgits de les lluites, amb programa de govern i equip competent per ser l'alternativa de govern popular que Vilanova i la Geltrú necessita.

La CUP reitera el seu compromís amb el reforçament i dinamització de les lluites populars, i en el treball polític i social necessari per estructurar alternatives de poder i realitats de contrapoder al municipi que permetin teixir una societat més justa i lliure des del carrer i des de les institucions, en un marc nacional de plena llibertat.

CUP de Vilanova, 5 de febrer de 2014