Comunicat de rebuig a l'assassinat masclista a la nostra Vila

Des de la CUP de Vilanova i la Geltrú condemnem l’assassinat d’una dona de 37 anys de la nostra ciutat, a mans de la seva exparella.

Lamentem que aquesta mort s’hagi de sumar a la quantitat de dones assassinades per agressors que atempten contra el dret més fonamental d’una persona: la vida. La violència de gènere és una de les cares més aberrants d’un sistema d’opressió, el patriarcat, present en la societat en diferents graus de violència. La violència és transversal en el sistema capitalista, en la divisió sexual del treball remunerat o no, els cànons de bellesa o els atacs que qualsevol institució pugui exercir al dret a decidir sobre el cos de tota dona. També és violència un model sexo-afectiu i relacional basat en la coerció. Un model on la gelosia, la dependència, el control, l’autolimitació, la passivitat i, en darrer terme, les agressions físiques i psíquiques formen part d’una realitat quasi sempre silenciada.

El patriarcat sotmet de forma violenta a la meitat de la població, les dones, a través de les seves múltiples cares. Cal modificar estructuralment el sistema opressiu en el que vivim per erradicar, de forma determinant, la violència masclista. No podem concebre com a fets aïllats els casos de dones maltractades i/assassinades. No podem admetre cap tipus de violència generada per la misogínia i el patriarcat, pel que des de la CUP apostem per unes relacions afectives establertes des de la llibertat i sortirem al carrer per rebutjar amb contundència tota agressió masclista.

CUP de Vilanova i la Geltrú

24 de desembre de 2013