Els propers passos cap a l'Horitzó 2015

A continuació podeu llegir la valoració feta de l'Assemblea Popular Oberta i explicació de la decisió presa pel màxim òrgan de la CUP de Vilanova

Quan va succeir tot el procés de la qüestió de confiança del govern de CiU, des de la CUP ja vam fer una reflexió sobre la governabilitat a la ciutat i el futur, i vam redactar un document anomenat 'Governem-nos', on exposàvem clarament quins eren els pilars sobre els que enteníem que s’hauria de governar la ciutat. Aquell procés de reflexió ens va servir per veure que els militants, simpatitzants i votants de la CUP teníem molt clar que el nostre model era oposat als dos que havien governat la ciutat els darrers 30 anys i que era molt complicat, gairebé impossible, implicar-nos des de dins o des de fora en un govern liderat pel PSC o per CiU.

Després de tot aquell procés i de les conclusions que en vam extreure hem volgut obrir un altre procés que hem anomenat “Horitzó 2015” per discutir de quina manera la CUP, si és que ho ha de fer, ha de concórrer a les properes eleccions del 2015 a Vilanova i la Geltrú. No volíem que la presencia de la CUP a aquestes eleccions d’aquí a menys de dos anys es fes per pura inèrcia, ni per mantenir cap quota de poder, sinó que volíem fer una reflexió a fons i amb prou temps per decidir quina era la millor fórmula per assolir els objectius de transformació social i emancipació nacional que planteja la CUP. Per això estem immersos en el procés “Horitzó 2015”, del qual després dels primers anàlisis, consideracions i de les dues primeres assemblees en podem extreure les següents conclusions:

La CUP vol trencar el bipartidisme imperant a la ciutat des de l’any 79, que ha de passar per construir un projecte que posi al vilanovins al cor de l’acció i dels objectius del projecte, i la crisi actual ho fa més urgent que mai.

La CUP no aspira a quedar-se en el seu paper actual de candidatura frontissa o de minoria decisiva, sinó que vol plantejar un projecte diferent de ciutat amb la clara intenció de governar-la sota uns altres criteris ben diferents als de CiU i PSC.

La CUP de Vilanova ja fa 8 anys que està treballant per construir aquest tercer projecte basat en un programa de justícia social, radicalitat democràtica, emancipació nacional i participació popular en tots els camps. Però, per fer realitat aquest espai cal una majoria social que ara mateix no té i que hem de mirar de construir durant els propers anys, tal i com hem estat fent.

Per fer realitat aquest projecte, cal una majoria social i per això, la CUP ha estat debatent totes les fórmules -amb tots els riscos i virtuts- per materialitzar aquest espai polític. En les dues darreres assemblees s’han estat discutint dos documents que plantejaven diverses opcions al respecte. De moment, hem descartat clarament l’opció de fer cap coalició, per dalt, amb d’altres partits d’esquerres. No és la manera de funcionar de la CUP, ni com entenem que s’ha de fer la política. Per tant, volem deixar molt clar que la CUP no participarà en cap projecte que no sigui clarament assembleari. Tot i això, ens resistim, com a mínim de moment, a presentar-nos  a les properes eleccions com a CUP altra vegada sense, almenys, haver intentar la construcció d'un espai més ampli. De fet, des de la CUP decidim de nou posar al centre del projecte polític la gent, per sobre de la formació, i situar la clau en construir un projecte que, per sobre de partits i carreres personals, sigui horitzontal i democràtic.

És per això que, amb aquestes conclusions de l'Assemblea, obertes però prou orientatives, la CUP inicia des de ja una ronda de contactes amb agents socials i polítics de la ciutat principalment per escoltar les diferents visions sobre els efectes i solucions de la crisi a Vilanova, les propostes polítiques, les necessitats dels diferents barris i els anhels de futur per a la ciutat. La CUP, en aquestes reunions, exposarà també la intenció d'obrir un procés democràtic a la ciutat per construir un nou espai polític i escoltarà les diferents opinions sobre la proposta. Aquesta ronda amb organitzacions i plataformes haurà de servir per analitzar la viabilitat de la proposta de canvi polític i social per a la ciutat de Vilanova i la Geltrú que des de la Candidatura d'Unitat Popular ens hem proposat dur a terme.