La CUP no donaria suport a una eventual moció de censura presentada per PSC-ICV

Una setantena de persones han assistit a l’Assemblea Popular organitzada per la Candidatura d’Unitat Popular al Centre Cívic de la Geltrú per debatre sobre la governabilitat de la capital del Garraf i marcar el posicionament a propòsit d’una eventual moció de censura.

A la trobada de diumenge passat, que va durar un parell d’hores, Marc Font va explicar el context polític en què ens trobem, després de la qüestió de confiança plantejada per l’equip de govern municipal vinculada a l’aprovació del pressupost municipal. De la mateixa manera, Font va posar novament sobre la taula el programa de govern actualitzat de la formació de l’esquerra independentista vilanovina, presentat fa uns dies al castell de la Geltrú sota el lema “Governem-nos”.

Seguidament, Raimon Ràfols va resumir el contingut de les reunions realitzades durant els últims dies amb l’assistència de quatre membres de la formació de l’esquerra independentista, tant amb l’equip de govern actual com amb els representants municipals del bipartit PSC – ICV. En aquestes trobades hem exposat decididament el nostre model de ciutat i d’acció política, un projecte que passa de manera irrenunciable per la regeneració política, la negociació del deute existent amb les entitats bancàries i la participació ciutadana; uns objectius –especialment, el relatiu a la regeneració política i la no duplicitat de càrrecs– que ni el PSC ni ICV acaben de contemplar a hores d’ara: la manca d’autocrítica ha estat la el denominador comú d’aquestes reunions amb l’oposició bipartita.

Durant l'assemblea es va posar de manifest la manca de confiança, necessària perquè la CUP propiciï activament un canvi de govern a la ciutat; que aquells que han governat durant 12 anys siguin capaços de fer ara el gir que des de la CUP es reclama. Així mateix, es va subratllar la poca confiança que generava el pressupost alternatiu que han presentat PSC i ICV, basat en un augment més que discutible dels ingressos, que pot acabar provocant un dèficit important i endeutant més la institució municipal. Un pressupost alternatiu que tampoc no contempla la reducció de les retallades en serveis bàsics per la ciutat, com ara la recollida de la brossa i la neteja viària, que desgraciadament seran alguns dels temes més conflictius a la ciutat durant els propers mesos.

Atesa la conjuntura de govern, després d’un torn obert de paraules, els i les militants de la CUP han decidit amb 53 vots a favor, 0 en contra i 6 abstencions no donar suport a l’eventual moció de censura presentada per ICV i PSC. Al mateix temps ens emplacem a continuar treballant com fins ara, críticament i proactiva, per incidir en la vida política vilanovina, des del carrer i la institució municipal.