Fira de Novembre: canviar per millorar


La
CUP
proposa un gir en l’enfocament de la Fira de Novembre perquè aquesta tingui un sentit més informatiu, cultural i
pedagògic i menys consumista. Creiem que el model proposat a les darreres
edicions ha homogeneïtzat aquest esdeveniment–franquícia a d’altres iniciatives
sorgides arreu del territori sense que reuneixi cap tret diferencial
remarcable.




Creiem fermament que els automòbils i
les immobiliàries no han de ser els principals protagonistes del certament, i
amb això no diem que no hi tinguin cabuda. No és excusa dir ara que amb la
crisi econòmica cal ajudar aquests sectors o que amb la crisi tenen menys
presència, cal observar
la Fira amb amplitud de mires, amb
visió temporal. Creiem que cal apostar també per sectors que destaquin pel va
lor
ecològic, social, innovador i sostenible dels seus productes o serveis, encara
que siguin menys coneguts.



Més enllà d’obrir els carrers a
iniciatives que fomentin el consumisme irracional, des del nostre grup polític
considerem imprescindible fer de la fira un marc ideal –i gratuït– per a que
les entitats cíviques i culturals dels Països Catalans (Plataforma Pro-seleccions
Catalanes, Escoles Bressola, Cooperatives de Consum, etc.) es donin a conèixer
a la nostra ciutat. Igualment, els carrers centrals de Vilanova i
la Geltrú haurien d’acollir el seguit d’iniciatives econòmiques i d’activitats
vinculades al Penedès-Garraf o els productes que, tradicionalment, hem
considerat patrimoni exclusiu –i etiquetat– del nostre territori.



Alhora, també creiem que les entitats i
associacions de la ciutat han de tenir un paper destacat,
facilitant-los-hi
econòmicament la participació. Les empreses privades han de fer possible la
gratuïtat dels estands a les entitats. S'ha d'aprofitar l'afluència a
la Fira per donar a
conèixer la funció social i cohesionadora del nostre teixit associatiu que amb
una Fira d'Entitats difícilment arrossegaríem.



En definitiva, des de la CUP
recolzem la dinamització de la fira de novembre com a aposta econòmica dels
pagesos, comerços i empreses de Vilanova i del Penedès-Garraf que no oblida ni
bandeja el teixit associatiu de la nostra vila i el patrimoni cultural
vilanoví. No creiem en esdeveniments superflus, i reclamen per a
la Fira de Novembre un nou model que sigui, alhora, tret distintiu de qualitat i
d’excel·lència.