La CUP demana control sobre les urbanitzacions il·legals

En el passat Ple de l'ajuntament de Vilanova, celebrat dilluns 7 d'abril, el grup municipal de la CUP va presentar una moció per demanar al govern que deixi de fer els ulls grossos amb la proliferació d'urbanitzacions il·legals, que qualifica d'"escàndol urbanístic i destrucció mediambiental". La moció de la CUP va caure com una gerra d'aigua freda a l'equip de govern, acostumat a mantenir les qüestions urbanistiques sota "pacte de silenci" amb l'opsició de dretes de CiU i PP i, en concret, amb el tema de les urbanitzacions il·legals, a promoure la política de "fets consumats", per la qual evita fins i tot anomenar "il·legals" els centenars de construccions als voltants de Vilanova que ho són.

Comunicat de la CUP de Vilanova i la Geltrú respecte la moció presentada per a un major control de les urbanitzacions il·legals al Ple de dilluns 7 d'abril de 2008:

Amb la moció per a un major control de les urbanitzacions il·legals, des de la CUP hem volgut focalitzar la nostra atenció en el fet que, després de quatre dècades, encara avui continuen proliferant construccions de tota índole a la trentena d’urbanitzacions il·legals que existeixen al nostre municipi. Som conscients que el mal ja ha estat fet, però no ens podem permetre l’actual grau de permissivitat municipal que ens obliga a preguntar-nos si hi ha una voluntat real de detectar i solucionar aquest escàndol urbanístic, i si realment l’equip de govern assumeix com a propi aquest problema, per nosaltres prou important.  Les formacions polítiques presents en aquest consistori tenim, no cal dir-ho, una visió diferent a l’hora de trobar una via de solució definitiva. Bona prova d’aquesta afirmació és la por a la paraula “il·legal”, bandejada oportunament, i el costum de cercar eufemismes acomodaticis que difuminin un problema evident com és el d’una manca d’ordenació o de condicions higièniques i estructurals mínimes d’aquests tipus d’habitatges, o  la persistència de l’agressió al medi ambient ocasionada per la disbauxa constructora. Des de la CUP celebrem que l’equip de govern i la resta del consistori hagin admès la seva preocupació pel creixement desmesurat de les construccions il·legals i s’hagin compromès a augmentar els recursos materials i humans disponibles  (en forma d’inspectors i tècnics) per tal d’aturar definitivament aquesta xacra. De manera específica, reclamem l’existència d’un estudi sobre l’estat actual d’aquests tipus d’urbanitzacions acompanyat d’un plànol ortofotogràfic que ens ajudés a detectar clarament qualsevol obra o reparcel·lació il·legal que es realitzés al nostre municipi, per tal de poder-hi actuar d’una forma més ràpida i eficient. Des de la CUP, demanàvem igualment l’existència d’uns panells a títol informatiu a l’entrada de totes les urbanitzacions vilanovines, tal com sovintegen en altres municipis propers, on s’informés sobre la situació il·legal d’una urbanització, i s’emplacés als futurs compradors de parcel·les o vivendes a dirigir-se a l’Ajuntament per tal de ser informats sobre la situació legal del terreny. Amb la desaprovació d’aquest darrer punt, el dret de tots els ciutadans a la informació i a la transparència ha quedat en entredit.