Donem exemple, apaguem els llums

S'acosta el Nadal, l'expressió del consumisme per excel·lència, i també les seves llums característiques. Malgrat que l'encesa oficial dels llums de Nadal està prevista pel dia 13 de desembre, totes i tots els vilanovins hem pogut observar que des de ple mes de novembre l'enllumenat de Nadal ja està en marxa, no tot, però sí el de certs carrers com el dels Caputxins i Sant Sebastià. Els llums donen caliu, és cert, però des de la CUP creiem que han de regir-se per uns criteris i mesures raonables. És normal que estiguin encesos en ple mes de novembre? És normal que durant el mes de desembre s'obrin cada dia fins les 5 o les 6 del matí? Creiem que no.

Creiem que no val omplir-se la boca de respecte pel medi ambient i fer
crides als ciutadans per l'estalvi energètic quan, l'Ajuntament, que és
qui hauria de donar exemple, encén les llums molt abans de festes i en
horaris on la presència de ciutadans és, si més no, molt reduïda. Qui
sinó les institucions que ens representen a tots, ha de donar exemple
de respecte pel medi i fomentar l'estalvi energètic?

Si bé és cert que l'enllumenat en qüestió és de baix consum, creiem que s'ha de donar exemple, no val fer pedagogia d'una cosa que després tu no compleixes. Per aquest motiu, la Candidatura d'Unitat Popular de Vilanova i la Geltrú presentarà al proper ple del dia 3 de desembre una moció al respecte. La moció pretén limitar el calendari i l'horari de l'enllumenat de Nadal, fer-los més raonables. Per això proposem que els llums s'encenguin una setmana abans del dia 24 de desembre fins el dia 7 de gener. Pel que fa l'horari, proposem que s'encenguin, òbviament, quan es faci fosc, però que els dies laborables els llums s'apaguin a la mitjanit (actualment ho fan a les 5-6 del matí) i els dies festius i vigílies s'allargui fins les 2 de la nit.

Donem exemple!