RENFE, al Garraf n'estem farts! Manifestació 3 de novembre


Dissabte 3 de novembre, 6 de la tarda, Plaça de la Vila, Vilanova i la Geltú:



MANIFESTACIÓ: Per un transport digne, exigim responsabilitats!



 La situació de les connexions ferroviàries de la línia Vilanova i la Geltrú-Barcelona està fent cada dia més precària la vida de molts vilanovins i vilanovines. Els treballadors i estudiants que a diari hem de desplaçar-nos fora de Vilanova, i el conjunt del poble de Vilanova, no podem restar ni un minut més en silenci davant la situació de precarietat, marginació i desatenció a què estem sotmesos.



Per tot això i una infinitat d'arguments més, la CUP de Vilanova i la Geltrú us convoca a manifestar-vos el proper dissabte 3 de novembre a les 6 de la tarda a la Plaça de la Vila. La marxa anirà fins davant mateix de l'estació on es llegirà el manifest.



 



 




MOCIÓ DE LA CUP de Vilanova i la Geltrú SOBRE LA SITUACIÓ INSOSTENIBLE A RENFE 



La situació de les connexions ferroviàries de la línia Vilanova i la Geltrú-Barcelona està fent cada dia més precària la vida de molts vilanovins i vilanovines. Els treballadors i estudiants que a diari hem de desplaçar-nos fora de Vilanova, i el conjunt del poble de Vilanova, no podem restar ni un minut més en silenci davant la situació de precarietat, marginació i desatenció a què estem sotmesos



El motiu principal d’aquesta situació és la manca històrica d’inversions en aquest servei públic per part del Govern espanyol. Ens hauríem de remuntar a més d’una dècada, per trobar els responsables, els diferents governs d’aquesta època i els diferents partits polítics que els han donat suport: PP, PSOE (partits que han governat), CIU, ERC i ICV (partits catalans que els han donat suport).



Al llarg de l’últim any i per causa de tots els talls de circulació que ha patit la línia que uneix Vilanova amb Barcelona, els més de 15.000 usuaris vilanovins diaris d’aquesta línia hem perdut un nombre incalculable d’hores del nostre temps lliure. Hem perdut només en els últims mesos incomptables hores del nostre temps sense cap mena de compensació, a qui beneficia l’AVE?



En cap moment RENFE no ha estat a l’alçada ni a l’hora d’oferir alternatives en els trams afectats, ni a l’hora d’informar degudament els viatgers. Situació que ha portat tot sovint a un tracte menyspreant i insultant de l’escàs personal de RENFE cap als viatgers.



Tant les autoritats competents dins de RENFE, com els responsables polítics governamentals, amb la Ministra de Foment espanyola, Magdalena Alvarez, i el President del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, han mostrat una actitud i un discurs de menyspreu envers els afectats i envers el poble català en el seu conjunt. En tot moment han defugit les responsabilitats i, lluny de dimitir i posar-hi remei, s’han adreçat al poble de Catalunya amb mentides, falses promeses i tracte despectiu.



RENFE ha demostrat al llarg dels darrers mesos una incapacitat manifesta per fer estudis tècnics seriosos per tal d’actuar amb un mínim de previsió.



Una voluntat nul·la per part del govern espanyol i de RENFE de prioritzar unes garanties mínimes a Rodalies i Regionals per sobre la finalització de les obres del AVE. Cursa que en les últimes setmanes es mostra descaradament electoralista, fent passar els interessos estratègics del PSOE per sobre de les necessitats del poble de Vilanova i la Geltrú.



Les obres del Tren d’Alta Velocitat però, han agreujat una situació que ja era dolenta (amb retards cada vegada que plou, supressió de trens sense previ avís, no renovació de combois, manca d’informació quan hi ha incidències, etc.). Les inversions de RENFE a Catalunya, els darrers anys, s’han centrat en l’Alta Velocitat (TAV), primant un model ferroviari mediambientalment insostenible i dirigit a un tipus d’usuari de negocis i numèricament molt inferior al servei de Rodalies que diàriament fan servir uns 160.000 treballadors/es a la nostra comarca i rodalies.



La gestió de l’avaria provocada per les obres del TAV ha estat lenta i dolenta. Les carreteres s’han colapsat perquè al trànsit habitual (ja prou colapsat normalment) s’ha d’afegir aquell que provoca la gent que, essent usuaris/es habituals de RENFE, han optat aquests dies pel transport privat., i el dels 200 autocars contractats per a substituir el servei ferroviari entre Gavà i Barcelona.



Ningú es fa responsable del que està passant. La preparació cap a la privatització dels serveis ferroviaris fa que actualment operin dues empreses RENFE operadora i ADIF. L’una i altra es van passant la pilota de la responsabilitat. Actualment entra en joc un tercer “responsable”, l’empresa OHL, contractada pel ministeri de Foment per a l’execució d’una part de les obres del TAV. Les dues empreses públiques depenen de Foment i OHL es contractada pel mateix ministeri. La responsabilitat, doncs és ben clara, els responsables polítics d’aquest departament. Quan tothom es declara políticament irresponsable d’un cas tan greu és que ens trobem davant d’uns polítics irresponsables.



Per tots aquests greuges i motius, la Candidatura d’Unitat Popular proposa al ple de la corporació el següent acord:



1.Demanar la dimissió immediata (o cessament en cas que aquesta no es produeixi) de la ministra de Foment.



2.Demanar el traspàs del servei de Rodalies i Regionals a la Generalitat, després d’haver rebut les partides pressupostàries necessàries per fer front a la manca d’inversions que ha patit RENFE a Catalunya.



3.Que RENFE encarregui a un equip de tècnics independents, amb l’acord de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, un treball rigorós d’avaluació dels perjudicis econòmics, ecològics i humans que han suposat fins ara les obres del tren d’Alta Velocitat (TAV). Un cop avaluats els prejudicis, instar al Ministeri de Foment a indemnitzar a tots els usuaris afectats d’una manera justa, ràpida i àgil al Ministeri de Foment.



4.Que RENFE executi un pla de millora i dignificació de l’Estació de Trens de Vilanova i la Geltrú, en el qual prevegui:



-La rehabilitació i posada en funcionament d’uns serveis sanitaris en condicions i al nivell d’una de les estacions amb més usuaris de Catalunya.

-La reforma del servei de cafeteria.

-La transformació dels voltants de les vies, ara en estat deplorable, en un espai verd i digne.

-L’habilitació d’un pàrquing de bicicletes vigilat i sota cobert a l’interior del recinte de l’Estació.