Valoració dels resultats electorals

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Vilanova i la Geltrú, com a força política municipalista que es presentava per primer cop, valora molt positivament els seus resultats electorals.

El suport de 1366 vilanovines i vilanovins ens omple d’esperança i d’il·lusió per seguir endavant amb la nostra tasca, ara ja des de les institucions municipals.

La CUP ha aconseguit ésser la tercera força política a moltes meses dels diferents col·legis de la vila: des del Castell de la Geltrú a l’Aragai, des de la Casa del Mar a l’Escola de Música passant pel TOC, la Baldufa, etc. Aconseguint el 5,8% dels vots, la CUP ha demostrat no ser un projecte marginal, de sols un grup d’edat com s’ha volgut fer creure, la CUP és una realitat, i ho és a tots els racons de la vila.

La CUP tampoc és fruit de la baixa participació, és el fruit d’un vot militant, segur, sense pors, és la consolidació d’un treball de base. De fet, de les noves forces amb representació, és la única que ha incrementat vots. Això no treu que no estiguem preocupats per aquesta alta abstenció, creiem que és un símptoma més del mal funcionament del sistema, la gent vol participar més en la seva vida col·lectiva i no confia en l’opacitat i maneres de fer dels actuals partits.   Ni el boicot als mitjans públics, ni les campanyes milionàries dels partits han impedit a la CUP fer-se amb un lloc al consistori. El treball diari, el boca-orella, la presència constant als carrers i les places de la ciutat...han estat claus per fer-se un lloc al panorama polític vilanoví. Els responsables que la CUP sigui present per construir, per criticar, per proposar, per acostar els òrgans de govern i decisió als ciutadans són aquestes 1366 vilanovines i vilanovins. Gràcies, ho farem tan bé com podrem, conscients de les esperances dipositades en cadascun dels vostres vots. La CUP però, no sols s’alimenta de vots, s’alimenta de les persones, de les entitats, del poble, per això us animem a continuar participant, a seguir decidint amb nosaltres. Les portes són obertes, ara més que mai.  La CUP no donarà suport a cap govern que no comparteixi el seu model de ciutat, el d’una Vilanova justa, sostenible i coherent. Tot i això, la CUP no tenca les portes a cap acord puntual, és més, hi està disposada sempre hi quan s’adeqüin al nostre programa, ideologia o model de ciutat.  Una nova manera de fer ha sorgit a Vilanova i a la Geltrú, un espai per a les polítiques transformadores. L’ esquerra independentista és present. El somni d’una Vilanova i la Geltrú socialment justa, que conservi la seva identitat i que aporti el seu gra de sorra a la construcció nacional dels Països Catalans, comença a ser una realitat. Així ho mostren els bons resultats d’altres CUPs arreu del territori: Berga, Vic, Manresa, Mataró, Arenys de Munt, Sant Celoni, Sallent, Torà, Valls, Vilafranca del Penedès, Ribes, Capellades, Molins de Rei, etc. Quelcom passa, el treball comença a donar fruits, això no és foc d’encenalls.